استقبال عراق ازبیانیه شورای‌امنیت ضد داعش والنصره

استقبال عراق ازبیانیه شورای‌امنیت ضد داعش والنصره
سه شنبه 7 مرداد 1393 - 19:25

دولت عراق روز سه شنبه از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تحریم خرید نفت از گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره استقبال کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، دولت عراق امروز با استقبال از قطعنامه منع تجارت نفتی با داعش و جبهه النصره، از جامعه جهانی خواست تا تدابیری برای مجازات سخت خریداران و قاچاقچیان نفت عراق اتخاذ کنند.

"عاصم جهاد" سخنگوی وزارت نفت عراق در گفت وگو با پایگاه خبری سومریه نیوز خاطرنشان کرد: وزارت نفت عراق از بیانیه شورای امنیت و حمایت از طرح روسیه مبنی بر منع خرید نفت از داعش و النصره استقبال کرد.

وی این اقدام را گامی درست به سمت تضعیف گروه های تروریستی دانست که در منطقه فساد بپا کرده و منابع و ثروتهای منطقه را غارت می کنند.

سخنگوی وزارت نفت عراق سپس از جامعه جهانی خواست با اتخاذ اقدامات و تعیین مجازات بازدارنده، دست قاچاقچیان را از قاچاق نفت کوتاه کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد طرح روسیه برای ممنوعیت خرید نفت از گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه را تایید کرد.

شورای امنیت در بیانیه ای مشترک اعلام کرد: خرید نفت از گروه هایی مثل "دولت اسلامی" و "جبهه النصره" که در حال جنگ در عراق و سوریه هستند، ممکن است که موجب اعمال تحریم (علیه خریدار) شود. چنین معاملاتی به معنای حمایت مالی از تروریستها است و موجب اعمال تحریم‌های بسیاری خواهد شد.

یادآور می شود که روسیه اواخر ژوئن طرحی را علیه واسطه هایی که نفت را از مناطق تحت کنترل داعش به مناطق دیگری انتقال و سپس به فروش می رساندند، ارایه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها