ولید المعلم اعلام کرد:

حضور80هزار تروریست ازسراسر جهان درسوریه

حضور80هزار تروریست ازسراسر جهان درسوریه
جمعه 10 مرداد 1393 - 12:21

العالم - وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد: دولت سوریه در سه سال گذشته پیوسته هشدار می داد که حملات تروریستی در این کشور دامنگیر منطقه نیز خواهد شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ولید المعلم گفت: حداقل 80 هزار تروریست از مناطق مختلف جهان به گروه های تروریستی وهابی فعال در سوریه پیوسته اند.

المعلم در مقاله ای با عنوان "ریشه آشوب سوریه در رفتارهای دوگانه" که در روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز چاپ چین منتشر شده است، نوشت: هدف قدرت های منطقه ای معروف و برخوردار از حمایت آمریکا و متحدان غربی اش از نادیده گرفتن جرایم و جنایات گروه های تروریستی فعال در سوریه بازگرداندن این کشور به دوران ظلمت و تاریکی است.

وزیر خارجه سوریه افزود: وقایع کنونی عراق نتیجه رفتارهای نسنجیده قدرت های غربی است. قدرت هایی که به ادعای آزادی و دموکراسی از گروه های تروریستی برای تخریب سوریه حمایت می کنند.

"وقایع کنونی عراق نتیجه رفتارهای نسنجیده قدرت های غربی است."

المعلم تصریح کرد: جرم و جنایت ها در سوریه فقط باعث تحکیم وحدت و انسجام ملت و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و همکاری با یکدیگر در دفاع از کشورشان شده است که مشارکت آزادانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری مؤید این مدعاست.

وی افزود: خشونت های سوریه فقط با توقف حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی غرب و متحدان منطقه ای اش از گروه های تروریستی کاهش می یابد.

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: هزاران آواره سوری پس از موفقیت ارتش در سرکوب تروریست ها به مناطق سکونت خود از جمله شهرهای حمص قدیم و کَسَب بازگشته اند.
المعلم گفت: قدرت های غربی همچنان انکار می کنند که حمایت آنها از گروه های تروریستی عامل همه مشکلات طاقت فرسای مردم سوریه است و مانع بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها