گزارش دوربین العالم از وضعیت بحرانی غزه

شنبه 11 مرداد 1393 - 15:18

ادامه حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا به غزه و نبود امکانات لازم برای درمان هزاران بیمار و زخمی در بیمارستان ها، این منطقه را در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

"اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از  بیمارستان شفا در شهر غزه گزارش داد، رژیم صهیونیستی، به مسؤولان این بیمارستان اعلام کرد که قصد حمله به این بیمارستان را دارد، و از آن ها خواست بیمارستان را تخلیه کنند.

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید که جان اکثر بیماران و زخمی های بستری در بیمارستان های غزه، در معرض خطر است؛ زیرا شمار زیادی از دستگاه های بیمارستان ها، به سبب قطع برق از کار افتاده اند و سوخت، ابزار پزشکی و امکانات بیمارستانی تمام شده اند.

خبرنگار العالم، فاجعه انسانی در غزه از جهان را این گونه توصیف می کند: " برق قطع است .. نیروگاه تولید برق در غزه هدف قرار گرفته و منهدم شده است .. غزه از کمبود شدید آب رنج می برد .. صف های طولانی اطراف نانوایی ها، مشاهده می شود .. برق، سهمیه بندی شده است و هر خانوار، تنها یک ساعت در شبانه روز برق دارد.

یکی از شهروندان فلسطینی در غزه در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: در تمام طول روز، مردم در صف های طولانی می ایستند تا بتوانند سهمیه نان و آب، برای خانواده خود تهیه کنند. آب نیست .. برق نیست و این مساله، تمام زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است.

این درحالی است که سوخت های دیگر، نیز سال هاست به سبب محاصره به حداقل ممکن کاهش یافته است و تنها برای راه اندازی ژنراتورهای برق مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از شهروندان فلسطین در غزه به خبرنگار شبکه العالم گفت: از وقتی رژیم صهیونیستی نیروگاه برق را در غزه هدف قرار داد، با توجه به کمبود سوخت های جایگزین، در آستانه فاجعه ای انسانی قرار گرفته ایم.

پیامدهای این کمبودها، جان بیماران و زخمی ها را هم با خطر مواجه کرده است به طوری که بیمارستان ها، در حال حاضر برای راه اندازی تجهیزات ضروری، از اندک سوختی که در اختیار دارند، برای روشن کردن ژنراتورهای برق استفاده می کنند، به این ترتیب، به محض آن که ذخیره اندک سوختی بیمارستان ها به پایان برسد، مرگ بیماران و زخمی های بستری در بیمارستان ها نیز فرا خواهد رسید.

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت در غزه در این خصوص به شبکه العالم گفت: درحال حاضر همه بیمارستان های غزه، به لطف ِ اندک سوخت ذخیره ای که در اختیار دارند، با ژنراتور کار می کنند و این در حالی است که همین ژنراتورها فرسوده و کهنه شده اند و کارایی لازم را ندارند و به همین علت، تاکنون 200 دستگاه حساس بیمارستانی از کار افتاده اند.

وی افزود: از آن گذشته، در حال حاضر 113 کودکستان، به سبب نبود برق، تعطیل خواهند شد 120 اتاق سی.سی.یو تعطیل خواهد شد، 49 اتاق عمل، بسته خواهد شد و تمام یخچال های مخصوص نگهداری داروهای حساس نیز از کار می افتند.

به این ترتیب، باید گفت که غزه، گرفتار فاجعه ای بشری شده است که بهبود یافتن از آن، نیازمند گذشت چندین سال است.


2-11:20
26

پربیننده ترین خبرها