کارزار پیشمرگه در موصل با پشتیبانی ارتش عراق

کارزار پیشمرگه در موصل با پشتیبانی ارتش عراق
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 11:13

نیروهای پیشمرگه در اطراف شهر موصل با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی عراق به شدت با عناصر تروریستی داعش درگیر شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری بین نیروهای پیشمرگه با عناصر مسلح داعش در اطراف شهر موصل ادامه دارد و هواپیماهای عراقی نیز مواضع عناصر داعش را در دو منطقه القیاره و حومه سنجار هدف قرار دادند.
نیروی هوایی ارتش عراق به فرمان نوری مالکی نخست وزیر این کشور، پشتیبانی هوایی از نیروهای پیشمرگه را آغاز کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، درگیری‌های شدیدی در اطراف شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق وجود دارد. یگان های توپخانه نیروهای پیشمرگه، بالگردها و جنگنده های ارتش عراق نیز تجمع ها و مواضع داعش را هدف قرار می دهند.
صدای تیراندازی و انفجار در روستاهای الساده، بعویزه و بعشیقه واقع در چند کیلومتری مرکز موصل به گوش می‌رسد. نیروی هوایی عراق نیز مناطق القیاره در جنوب و سنجار در شمال را هدف حمله قرار داد.
 

سرهنگ "هلکرد حکمت" سخنگوی رسمی وزارت پیشمرگه در منطقه کردستان عراق در این خصوص گفت: درگیری‌ها در چند محور ادامه دارد. دیروز اولین مرحله عملیات ما پایان یافت و امروز دومین مرحله را آغاز کرده ایم. به زودی خبرهای خوبی در این خصوص اعلام خواهیم کرد. هواپیماهای عراقی پادگان  الکسک را که مقر داعش به شمار می رودهدف قرار دادند که درنتیجه آن خسارت های سنگینی به آنها وارد آمد.
"طارق جوهر" سخنگوی مجلس محلی منطقه کردستان عراق در این خصوص اعلام کرد همکاری و هماهنگی بین وزارت پیشمرگه با وزارت دفاع عراق گامی مثبت در جهت پیشروی و یکسره کردن جنگ با داعش است. همچنین، ما نیازمند  حمایت و پیشتیبانی عشایر هستیم. آنها نقش زیادی درمناطق حضور داعش، دارند و داعش به عشایر بیشتر از دیگر عراقی‌ها خسارت وارد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها