خروج بسیاری از عناصر داعش از یک شهر عراق

خروج بسیاری از عناصر داعش از یک شهر عراق
يکشنبه 12 مرداد 1393 - 12:35

گروه تروریستی داعش پس از قیام مسلحانه عشایر چند روستا در شرق سوریه ضد این گروهک، با هدف تقویت مواضعش در این منطقه، بسیاری از عناصر خود را از شهر قائم عراق خارج کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، پس از شکست تروریست های داعش از عشایر در 3 روستا در شرق سوریه و تسلط عشایر بر چاه نفتی "التنک"، تروریستهای داعش از شهر قائم عراق عقب نشینی کردند.
مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان این کشور در لندن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: افراد مسلح عشیره شویتات پس از درگیری با افراد داعش آن ها را وادار به عقب نشینی از 3 روستا کردند.
آن ها همچنین برخی از  مقرهای داعش در منطقه را به آتش کشیدند و چاه نفتی "التنک" را به کنترل خود در آوردند. ساکنان منطقه نیز علیه داعش تظاهرات کردند.
"مصطفی اوسو" از مخالفان سوریه در ترکیه، درباره منشا این درگیری ها گفت: درگیری میان داعش و عشایر روز چهارشنبه بعد از اقدام عناصر این گروه در دستگیری 3 نفر از افراد عشایر آغاز شد. عشایر این اقدام را نقض توافق میان دو طرف - پس از تسلط داعش بر منطقه- به شمار آوردند.
به گفته اوسو، منطقه مزبور با توجه به منابع سرشار نفتی و همسایگی با عراق برای داعش بسیار مهم به شمار می رود.
بر پایه این گزارش، درگیری های 4 روز گذشته میان دو طرف منجر به هلاکت 9 تروریست داعشی و مرگ 3 فرد مسلح از عشایر و 5 شهروند شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها