عالم سنی: وهابیت و داعش ساختۀ دست یهودیان هستند + ویدیو

چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 18:11

یک عالم سرشناس سنی، محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار فرقه انحرافی وهابیت را نیز همچون ابو بکر بغدادی سرکرده داعش، دست‌پرورده یهود دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ احمد الكبيسی، عالم سنی عراقی در یک برنامه تلویزیونی که در سطحی گسترده در شبکه های ارتباط اجتماعی منتشر شده است، در پاسخ به پرسشی درباره انفجار مراکز دینی و زیارتگاه ها در شهر موصل و مناطق تحت اشغال داعش گفت: "ابوبکر البغدادی - که قاتلِ حسین [ع] از او باشرف تر است-  فقط مزدور یهودیان است و بس .. قسم به خداوند که داعش و "ماعش" و حتی محمد بن عبدالوهاب  پدر وهابیت، همگی صد درصد دست پرورده یهود هستند".

وی افزود: من در محضر پروردگار جهانیان، مسئولیت این گفته خود را می پذیرم. قسم به خدا که جنبشی یهودی برای ضربه زدن به امت اسلامی به راه افتاده است و در این راه هم موفق بوده است".

دوسال پیش هم این روحانی اهل سنت عراقی، از برخی از صحابه پیامبر (ص) از جمله معاویه بن ابی سفیان به شدت انتقاد کرده و گفته بود: همه مشکلات کنونی ما از ابوسفیان است.

فعالان در پایگاه تویتر درسطح گسترده، از الکبیسی نام برده اند و به اظهارات وی درباره محمد بن عبدالوهاب اشاره کرده اند. در همین حال سعود الشریم، شیخ درباری سعودی و یکی از خطیبان مسجد الحرام در اظهار نظری گفته است: اینها از تفکرات "شیخ" محمد بن عبدالوهاب با رویکرد سلفی خشمگین شده اند و وی را دست پرورده یهود به شمار آوردند و این روش دشمنان حق است!

پربیننده ترین خبرها