سه محور اصلی درگیری پیشمرگه و داعش کدام است؟

سه محور اصلی درگیری پیشمرگه و داعش کدام است؟
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 21:47

العالم - درگیری های نیروهای پیشمرگه و تروریست های داعش در 3 منطقه اصلی سنجار، زمار و کوک جلی همچنان ادامه دارد که درگیری سنجار در غرب شهر موصل مهمتر از درگیری های دو منطقه دیگر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری سنجار اهمیت استراتژیک فراوانی دارد، زیرا سنجار بین شهر موصل و مرزهای مشترک عراق و سوریه واقع است و گروهک تروریستی داعش تلاش می کند که با تصرف این شهر، راهی برای تبادل کمک های نظامی بین سوریه و عراق ایجاد کند.

پیشمرگه و تروریست های داعش به سختی در سنجار با یکدیگر درگیر شده بودند و داعش سرانجام این شهر را تصرف کرد، ولی پیشمرگه با پشتیبانی نیروی هوایی عراق آن را بازپس گرفت.

منطقه زمار نیز در غرب موصل واقع است و این منطقه به علت واقع شدن در مسیر ارسال کمک های نظامی داعش به نیروهای خود در سوریه و عراق و نزدیک بودن به فرودگاه نظامی تلعفر از اهمیت خاصی برخوردار است، فرودگاهی که ارتش عراق برای بازپس گیری آن از داعش همچنان تلاش می کند.

زمار همچنان صحنه درگیری گروهک تروریستی داعش و پیشمرگه است زیرا این گروهک مرکز این شهر را تصرف کرده و پیشمرگه نیز آن را محاصره کرده است.

منطقه کوک جلی هم در شرق موصل واقع است و اهمیت زیادی دارد و همچنان شاهد درگیری پیشمرگه و عناصر داعش است و این گروهک تلاش می کند که با تصرف این منطقه راه خود را به سوی اربیل باز کند.

پیشمرگه در جنوب شهر الحمدانیه در شمال شرق موصل پس از چند درگیری که بیش از 200 کشته برجای گذاشت، در حال پیشروی است و عناصر داعش نیز در حال عقب نشینی هستند؛ هدف پیشمرگه پیشروی به سوی موصل برای متوقف کردن پیشروی داعش به سوی منطقه کردستان عراق است.

علت اصلی پیشروی پیشمرگه در مناطق زمار، سنجار، کوک جلی و الحمدانیه این است که اکثر ساکنین این مناطق مسیحی، کُرد و ایزیدی هستند که از پیشمرگه حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها