تاکید مرجعیت دینی عراق بر مقابله یکپارچه با داعش

تاکید مرجعیت دینی عراق بر مقابله یکپارچه با داعش
جمعه 17 مرداد 1393 - 15:51

مرجعیت دینی در عراق درباره خطر گروه مسلح و تکفیری موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در این کشور هشدار داد و از همه عراقی ها خواست تا برای مقابله با این خطر متحد شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعیت دینی در کربلای معلی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: گروه داعش به طور مرحله ای درصدد ضربه زدن به همه عراقی ها است و از این رو همه آنها برای مقابله با این خطر باید با یکدیگر متحد شوند.

وی به حملات و جنایت های گروه داعش در شمال عراق اشاره کرد و گفت: عناصر تروریست گروه داعش در روزهای اخیر به برخی دیگر از مناطق استان نینوا حمله کرده و بر مناطق دارای اکثریت ایزدی، الشبک و مسیحی کنترل یافته و شمار زیادی از مردان را کشته و زنان را به کنیزی گرفته اند. در همین مدت، دهها هزار نفر از مردم این مناطق نیز آواره شده و حتی برخی از آنها هنوز در کوهها در محاصره این گروه قرار دارند و با گرسنگی و تشنگی دست و پنجه نرم می کنند.

به نوشته پایگاه السومریه نیوز، الکربلائی همچنین با محکوم کردن این اقدامات و جنایات گروه داعش هشدار داد: هدف این گروه تروریستی همه قومیت ها، ادیان و مذاهب و طوایف است و بعضی اینگونه فکر نکنند که از حملات و اقدامات این گروه مصون خواهند بود لذا عراقی ها باید یکپارچه و متحد در برابر این خطر که تهدیدی برای حال حاضر و آینده آنها به شمار می رود، بایستند.

وی از گروهها و احزاب و جریان های سیاسی نیز خواست تا از تنش و کشمکش با یکدیگر که به تضعیف همه آنها منجر می شود، پرهیز کنند زیرا این امر بستر را برای فعالیت تروریست ها فراهم می کند.

الکربلائی ابراز امیدواری کرد که توافق درباره تصدی پست نخست وزیری دولت آینده عراق - بویژه درپی تمدید مهلت قانونی مامور کردن نخست وزیر برای تشکیل دولت تا روز دوشنبه - حاصل شود.

وی همچنین تاکید کرد: پافشاری بر تکیه زدن و تصدی پست ها و مناصب بدون در نظر گرفتن پیامدهای آن اشتباهی آشکار است و هر سیاستمداری که اندکی احساس مسئولیت بکند، از این امر خودداری می نماید.

نماینده مرجعیت دینی درپایان بر ضرورت تشکیل دولتی برخوردار از مقبولیت ملی گسترده در عراق تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها