افشای نیات حمله آمریکا به داعش در عراق

افشای نیات حمله آمریکا به داعش در عراق
شنبه 18 مرداد 1393 - 10:20

روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی و کارشناس مسایل خاورمیانه، در مقاله‌ای با عنوان "آمریکا درصدد نجات اقلیت ها مشخص؛ نه مسلمانان" در روزنامه ایندیپندنت، از نفاق واشنگتن پرده برداشت و نوشت که عربستان سعودی وحشی های داعش را خلق کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، رابرت فیسک نوشت: اوباما زمانی که گروه دولت اسلامی (داعش) به فرماندهی ابوبکر البغدادی جنایتهایی در حق شیعیان عراق مرتکب می شد، هیچ اقدامی نکرد؛ اما برای نجات مسیحیان و ایزدی ها از "نسل کشی احتمالی" داعش، به سرعت وارد عمل شده است.

فیسک معتقد است: "این نفاق به دلایل مختلفی بسیار تعجب آور است و ساده ترین دلیل این است که رییس جمهور آمریکا هنوز در مورد استفاده از اصطلاح کشتار جمعی برای جنایت های ترکها در سال 1915 ضد مسیحیان ارمنی که به کشته شدن یک و نیم میلیون نفر منجر شده، تردید دارد".

این نویسنده افزود: اوباما از هم پیمان خود یعنی عربستان سعودی که سلفی هایش، الهام بخش و مسوول جمع آوری هزینه و پول برای افراد مسلح تندرو عراق و سوریه وهم چنین درافغانستان هستند، هیچ سخنی نگفته است.

فیسک خاطرنشان کرد: دیوار بین سعودیها و این افراد وحشی که آنها را به وجود آورد و آمریکا هم اکنون به آنها حمله می کند، لازم است بلند و نامرئی بماند.

ارتش آمریکا از روز جمعه حملات هوایی خود علیه گروه داعش در نزدیک شهر اربیل در شمال عراق را آغاز کرد.

فیسک در پایان مقاله خود این پرسش را مطرح کرد که اگر پناهجویان بیچاره در شمال عراق، فلسطینیان باشند، آیا آمریکا همینگونه اقدام خواهد کرد؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها