تظاهرات بی‌سابقه ضد صهیونیستی در انگلیس و آفریقای جنوبی

تظاهرات بی‌سابقه ضد صهیونیستی در انگلیس و آفریقای جنوبی
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 11:09

دهها هزار نفر از مردم انگلیس در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و فروش سلاح به این رژیم برای سومین بار طی یک ماه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند؛ در آفریقای جنوبی نیز تظاهرات بی‌سابقه‌ای در حمایت از مردم غزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومین تظاهرات بزرگ همبستگی با مردم غزه دیروز (شنبه) در لندن با دعوت 2 تشکل مردمی به نامهای "جنگ را متوقف کنید" و "کمپین همبستگی با فلسطین" برگزار شد.

تشکل "جنگ را متوقف کنید" اعلام کرده است که در هر یک از 2 تظاهرات پیشین که در 19 و 26 جولای گذشته در لندن برگزار شد، بیش از 50 هزار نفر شرکت کرده بودند.

تظاهرات روز گذشته از مقابل دفتر بی بی سی آغاز شد؛ تشکل های حامی فلسطین بی بی سی را به انعکاس "جانبدارانه" جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه متهم می کنند.

معترضان با عبور از مقابل سفارت آمریکا خود را به "هاید پارک"، محل مشهور برگزاری تظاهرات در شهر لندن، رساندند. معترضان حامی فلسطین شعارهایی از قبیل " کشتار را متوقف کنید"، "فلسطین را آزاد کنید"، "حمله اسرائیل را متوقف کنید" و "محاصره را بر دارید"، سر دادند.

اعتراضات علیه سیاست های لندن در حمایت از رژیم صهیونیستی به حدی گسترش یافته است که هفته گذشته خانم "سعیده وارسی"، معاون وزارت خارجه دولت انگلیس نیز در اعتراض به سیاست لندن در قبال غزه استعفا کرد. وی در خصوص استعفایش گفت: دفاع از سیاست های لندن در قبال غزه از نظر اخلاقی امکان پذیر نیست.

همچنین یک ائتلاف انگلیسی شامل 13 تشکل بانوان این کشور روز گذشته از جمع آوری 4 میلیون و 500 هزار پوند در کمتر از 24 ساعت برای کمک به مردم غزه خبر داد.

* تظاهرات بی سابقه در آفریقای جنوبی

دهها هزار نفر از مردم آفریقای جنوبی نیز در شهر "کاپ" به منظور همبستگی با مردم فلسطین و در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات کردند.

این تظاهرات بزرگ ترین تجمع در شهر کاپ از زمان سرنگونی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی ارزیابی شده است. در این تظاهرات پلاکاردهایی با این شعارها دیده می شد: "اسرائیل نژاد پرست است"، "جنایت های اسرائیل را متوقف کنید" و "فلسطینِ آزاده است".

"ریچارد پاسمان"، مدیر اجرایی اداره امنیت شهر کاپ، به خبرگزاری دولتی آفریقای جنوبی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات به 50 هزار نفر می رسد.

"ائتلاف ملی حمایت از فلسطین" شامل 30 تشکل دینی، مدنی، صنفی و احزاب، این تظاهرات را سازماندهی کرده بود.

از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی به غزه به خصوص در روزهای اخیر، بسیاری از پایتخت های جهان صحنه تظاهرات گسترده در حمایت از مردم غزه هستند.

پربیننده ترین خبرها