به دنبال معرفی نامزد پست نخست وزیری ؛

نماینده مالکی معرفی عبادی را غیر قانونی دانست

نماینده مالکی معرفی عبادی را غیر قانونی دانست
دوشنبه 20 مرداد 1393 - 19:06

العالم - نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: "حیدر العبادی" نماینده ائتلاف دولت قانون برای تصدی پست نخست وزیری این کشور نیست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، "حنان الفتلاوی" به خبرگزاری کل العراق(این) گفت: حیدر العبادی نماینده ائتلاف دولت قانون نیست و کسی وی را انتخاب نکرده که نخست وزیر یا نامزد ائتلاف دولت قانون برای تصدی پست نخست وزیری عراق باشد.

وی خاطرنشان کرد که نامزدی العبادی برای نخست وزیری عراق ارزش قانونی ندارد زیرا براساس تصمیم دادگاه فدارالی عراق دولت قانون بزرگ ترین فراکسیون پارلمان است.

"مریم الریس" مشاور سیاسی نخست وزیر کنونی عراق نیز توافق بین برخی نمایندگان ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی در پارلمان عراق درباره نامزدی حیدر العبادی برای تشکیل کابینه را فاقد ارزش دانست و تهدید کرد که در این خصوص به دادگاه قانون اساسی رجوع می شود.

خاطرنشان می شود که جریان اصلاح ملی عراق به رهبری "ابراهیم جعفری" امروز "دوشنبه" رسما خبر نامزدی حیدر العبادی معاون اول رئیس پارلمان این کشور را برای تصدی پست نخست وزیری عراق اعلام کرد.

"احمد جمال" سخنگوی رسمی جریان اصلاح ملی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف ملی با 127 رای اعضای خود، العبادی را برای تصدی پست نخست وزیری جدید عراق نامزد کرده و نامزدی العبادی از سوی ائتلاف ملی است نه به نمایندگی از ائتلاف دولت قانون.

از سوی دیگر گفته می شود که دادگاه فدرالی عراق امروز خبر اعلام یک تشکل از سوی این دادگاه به عنوان بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی را تکذیب کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها