نماینده عراقی دلیل حمله آمریکا به داعش را فاش کرد

نماینده عراقی دلیل حمله آمریکا به داعش را فاش کرد
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 15:02

نماینده ائتلاف دولت قانون گروه تروریستی داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد که هدف این گروه اجرای توطئه تجزیه کشورها است؛ و حملات آمریکا به داعش فقط برای دفاع از منافع واشنگتن در اربیل است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الصهیود" به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: داعش ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است و وجود عناصر این گروه تروریستی در چارچوب توطئه آشکار این رژیم برای تجزیه کشورها است.
وی افزود: حرکت تروریستها به سوی سنجار و تمایل آنان برای ورود به اربیل، توافق بین آنها (داعش، و آمریکا و رژیم صهیونیستی) را نقض کرد.
الصهیود ادامه داد: حملات هوایی آمریکا در داخل موصل نیست و آمریکا مواضع و اماکن تجمع تروریستهای داعش را هدف قرار نداده است؛ بلکه این حملات به اماکن مرزی منطقه کردستان عراق محدود شده است، این امر نشان می‌دهد که حملات هوایی آمریکا برای دفاع از منافع واشنگتن در اربیل است.

محمد الصهيود

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: پروژه داعش فقط ضد اربیل یا عراق نیست؛ بلکه هدف از آن کل منطقه است؛ آمریکا اگر مدعی مخالفت با داعش است، باید از آغاز جنگ این کشور با تروریسم، از عراق حمایت و پشتیبانی می کرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه گذشته اعلام کرد که دو جنگنده آمریکایی مواضع داعش را که از آنجا برای حمله به نیروهای کردستان عراق استفاده می کردند، هدف قرار دادند. طبق بیانیه پنتاگون، نیروهای کرد در این منطقه از شهر اربیل و محل تمرکز نظامیان آمریکایی دفاع می کردند. یک روز پس از آن نیز پنتاگون اعلام کرد که دو حمله هوایی را ضد عناصر داعش نزدیک شهر اربیل انجام داده و محل شلیک خمپاره و کاروان عناصر داعش را هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها