ثبت نام 80 هزار آوارۀ ایزدی در سازمان مهاجرت

ثبت نام 80 هزار آوارۀ ایزدی در سازمان مهاجرت
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 15:26

سازمان جهانی مهاجرت از ثبت نام 80 هزار ایزدی که از منطقه کوه سنجار در استان دهوک عراق آواره شده اند، خبر داد و پیش بینی کرد که در روزهای آینده، این آمار افزایش یابد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نایف محمد" مسؤول عملیاتی ِ سازمان جهانی مهاجرت در گذرگاه "فیشخابور" در گفت وگو با سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: ایزدی های محاصره شده در منطقه کوه سنجار، از چهار روز پیش حرکت به سمت استان دهوک را آغاز کردند و تاکنون حدود 80 هزار نفر ثبت نام شده اند؛ این در حالی است که رسیدن ِ آوارگان به این استان، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان بین المللی مهاجرت، آوارگان را از گذرگاه فیشخابور واقع در مرزهای سوریه به اماکن اختصاص یافته برای پناه دادن به آن ها، منتقل می کند و آن ها را ثبت نام می کند.

نایف محمد با بیان این که در حال حاضر همه آوارگان، به صورت موقت، در مدارس و ساختمان های عمومی و پارک ها و اطراف جاده ها در استان دهوک پناه داده شده اند، خاطر نشان کرد: انتظار می رود که رسیدنِ آوارگان از جبل سنجار به دهوک، طی روزهای آینده همچنان ادامه یابد و استان دهوک در حال برپایی چادرهایی برای اسکان آوارگان است.

از سوی دیگر، "اسماعیل محمد" نماینده استانداری دهوک، گفت: شمار آوارگانی که به دهوک رسیده اند، از امکانات این استانداری فراتر رفته است. در حال حاضر در استان دهوک، دستکم یک میلیون آواره و پناه جو وجود دارد.

نماینده استانداری دهوک سپس کمک جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری را برای حل بحران آوارگان، خواستار شد.

سازمان ملل، در تاریخ سوم آگوست تاکید کرد که هزاران تن از ایزدی ها، در کوه سنجار، توسط عناصر تروریست داعش محاصره شده اند و درباره سلامت محاصره شدگان ابراز نگرانی کرد.

عناصر داعش، در پی عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه در تاریخ 3 آگوست، منطقه سنجار و همچنین ناحیه ربیعه را اشغال کردند و مقام حضرت زینب (س)، و شماری از زیارتگاه های ایزدی ها را در سنجار منفجر کردند. مردم این منطقه، از ترس وحشی گری داعشی ها، خانه و کاشانه خود در سنجار را به سمت استان دهوک ترک کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها