سقوط بالگرد حامل نماینده ایزدی‌ها در شمال عراق

سقوط بالگرد حامل نماینده ایزدی‌ها در شمال عراق
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 21:10

منابع خبری از سقوط بالگرد حامل امدادگران و نماینده ایزدی‌ها در مجلس عراق به همراه شماری از اصحاب رسانه خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بالگرد امدادی حامل نماینده ایزدی‌ها در مجلس عراق و تعدادی از روزنامه‌نگاران در شمال این کشور سقوط کرد.

گفته می شود خانم "ویان دخیل" در این حادثه که در مناطق کوهستانی سنجار رخ داده، زخمی شده است. یاد آور می شود وی چندی پیش در مجلس عراق در هنگام بیان وضعیت آوارگان ایزدی در کوهستان های سنجار از شدت گریه نتوانست سخنانش را به اتمام برساند و از حال رفت.

این بالگرد برای انتقال مجروحان و امدادرسانی به ایزدی ها به منطقه کوهستانی سنجار پرواز کرده بود. پس از سقوط، دو بالگرد دیگر به محل حادثه اعزام شده و مجروحان را به شهر دهوک در کردستان عراق انتقال دادند.

مقامات کردستان عراق می گویند وضعیت آسیب دیدگان رضایت بخش است.

به گفته سخنگوی ارتش عراق این بالگرد 20 سرنشین داشته است و خلبان بالگرد در این حادثه کشته شده است.

نیویورک‌تایمز نیز از مجروح شدن خبرنگار خود در این حادثه خبر داده است.

منابع کردی گزارش داده اند که در این حادثه یکی از فرزندان "فاضل میرانی" از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی نیز در میان زخمی شدگان به چشم می خورد.

سرلشکر قاسم عطا سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز سقوط بالگرد را تایید کرده و در گفتگو با سومریه نیوز اعلام کرد: نقص فنی دلیل حادثه بوده است.

پس از سقوط سنجار و تسلط داعش بر این شهر، اقلیت ایزدی ساکن در سنجار به کوهستان های اطراف گریخته و در وضعیت بسیار وخیمی به سر می برند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها