ادعای جالب وزیر خارجه عربستان درباره فلسطین

ادعای جالب وزیر خارجه عربستان درباره فلسطین
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 22:08

پس از اعلام آتش‌بس موقت که در پی یک ماه تجاوز وحشیانۀ صهیونیست‌ها به نوار غزه و برجا ماندن حدود دو هزار شهید و ده هزار مجروح صورت گرفت، اکنون وزیر امور خارجه عربستان، فلسطین را مهم‌ترین مسألۀ کشورش می‌داند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که رسانه های خبری از هر طیف و با هر رویکردی، رژیم آل سعود را مهمترین حامی تجاوز صهیونیست ها به غزه برای نابودی مقاومت معرفی کرده اند، سعود الفیصل وزیر خارجه مادام العمر عربستان مدعی است که قضیه فلسطین، برای دولت متبوعش "مهمترین مسالۀ" است.

فیصل که در مراسم افتتاحیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده سخن می گفت، با تأکید بر اینکه «ریاض، قضیه فلسطین را مسألۀ اول خود می‌داند»، از همتایان خود علل "ضعف امت اسلامی" را جویا شد و پرسید: چرا ما ضعیف هستیم؟ آیا در صورتی که امت اسلامی، یکپارچه بود، اسرائیل می توانست [به غزه] تجاوز کند؟!

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه، با فرافکنی رویکردها و مواضع دولت این کشور در راستای ایجاد تفرقه در جهان اسلام و گسترش تروریسم در سراسر جهان، با اشاره به اینکه "دودستگی در امت اسلامی باعث تکرار جنایات از سوی اسرائیل خواهد شد"، بر ضرورت یکپارچگی کشورهای اسلامی تأکید کرد.

فیصل افزود: ما نمی خواهیم این نشست به جلسه عزاداری تبدیل شود، زیرا وقتی برای عزاداری یا جستجو برای راه حل های مختلف وجود ندارد و هدف اصلی اسرائیل، ریشه کنی فلسطینی هاست. وحدت امت اسلامی سوپاپ اطمینان برای ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل است. اگر اسرائیل مجازات نشود به تلاش برای تحقق اهدافش ادامه خواهد داد. دودستگی در امت اسلامی علت تکرار جنایت های اسرائیل است.

سعود الفیصل با اشاره به اینکه صندوق توسعه این کشور با اختصاص پانصد میلیون دلار به بازسازی فلسطین کمک خواهد کرد، گفت: باید از تلاش های مصر برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه نواز غزه حمایت کنیم.

پربیننده ترین خبرها