توصیه عربستان به داعش:به مرزهای ما نزدیک نشوید!

توصیه عربستان به داعش:به مرزهای ما نزدیک نشوید!
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 10:41

وزیر گارد ملی عربستان به گروه داعش درخصوص نزدیک شدن به مرزهای عربستان هشدار داد و گفت: بهتر است که به مرزهای عربستان نزدیک نشوند، زیرا چیز خوبی پیدا نخواهند کرد.

به گزارش روز چهارشبنه پایگاه خبری العالم، "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز" دیروز در جریان بازدید از نیروهای مرزبان در مرزهای شمالی عربستان، برخی شایعات درباره وجود نیروهای خارجی مصری یا پاکستانی طول این مرزها را تکذیب کردو گفت: ما قدرت و امکانات کافی برای دفاع از کشور را داریم.
وزیر گارد ملی عربستان به خبرنگاران تأکید کرد: شهروندان اعم از نظامی و غیرنظامی از این میهن دفاع می کنند.
وی همچنین از علمای دینی سعودی و شهروندان عربستان خواست تا به مقابله با مبلغان فتنه انگیزی بپردازند.
سایت روزنامه عربستانی "الوطن" نوشت: متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز در جریان بازدید روز گذشته از مقر گارد ملی در شهر عرعر گفت، برخی گروههای مشکوک در خارج از کشور فعالیت می کنند و تلاش دارند تا نقشه های خود را در داخل کشور به منظور برهم زدن امنیت، فتنه انگیزی و شبیخون فکری به جوانان سعودی اجرایی کنند.
وزیر گارد ملی عربستان خاطرنشان کرد: مقابله با این گروهها و این شبیخون وظیفه همگان بویژه علمای دینی و مبلغان و صاحب نظران در هرجایگاهی است. ارتش ها با ارتش ها مقابله می کنند و از مرزها پاسداری می نمایند اما مقابله با جنگ های فکری و نقشه های سری، ماموریت مشترک همگان است.

اظهارات این مسؤول سعودی درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در منطقه از جمله داعش و جبهه النصره تبعه عربستان سعودی هستند و مبلغان در این کشور همواره در حال حمایت از این گروه ها و تشویق مردم برای پیوستن به آنها و یا حمایت از تروریستها تحت عنوان جهاد هستند.

پربیننده ترین خبرها