کمک‌های ملک عبدالله و اردوغان چگونه به داعش می‌رسد؟

کمک‌های ملک عبدالله و اردوغان چگونه به داعش می‌رسد؟
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 18:53

العالم - اداره مبارزه با تروریسم در دستگاه امنیت روسیه در گزارشی مفصل، راه‌های تامین کمک های مالی، نظامی و لجستیکی گروهک تروریستی داعش را افشا کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اداره مبارزه با تروريسم در دستگاه امنيتی روسيه (بی سی بی)، در گزارش خود از راههای دست یافتن گروهک تروریستی داعش به این کمک ها از طريق منابع مختلف پرده برداشت و گزارش خود را با اطلاعات موثق، اسناد، تصاوير هوايي، فايل هاي صوتي، فيلم هاي ضبط شده، داده هاي دستگاه های جي پي اس و نيز تحليل تحركات ميداني از طريق جي پي اس مستند کرده است.

به نوشته سایت "صداي روسيه"، در این گزارش آمده است: حمايت مالي از گروهك تروریستی داعش از طريق كمك هاي نقدي پادشاه عربستان تامين مي شود؛ اين اموال در حساب شركتي تجاري وابسته به "طارق الهاشمي" در بانكي در لندن تحت نام شريك تجاري قرار مي گيرد (در اين گزارش نام بانك و يك كپي از حساب شركت در بانك آمده است). پس از آن طارق هاشمي اين اموال را در چند مرحله به حساب "عزت الدوري" در يكي از بانك هاي اقليم كردستان منتقل مي كند كه وی نیز به نوبه خود اين اموال را از راه های متعدد به دست سركردگان داعش می رساند. (در گزارش اداره مبارزه با تروريسم روسيه نام بانك مزبور در كردستان عراق و اسامي كاركناني كه در عمليات تحويل این پول ها دست دارند، ذكر شده است).

اين گزارش می افزاید: برخي از شيوخ افراط گراي وهابي در عربستان نيز اخيرا به پادشاه این کشور پيشنهاد داده اند تا بخشي از درآمدهاي حج امسال را براي حمايت از داعش و نيز كمك مالي به خانواده هاي كشته شدگان آنها اختصاص دهد تا در ثواب "جهاد" آنها شريك شود تا از اين طريق رحمت و بركت خدواند بر عربستان نازل شود!!

يكي از راههاي ديگر تامين مالي گروهك تروریستی داعش بر طبق اين گزارش، كمك هاي مالي غرب است كه از طريق آمريكا و كشورهاي غربي به عنوان كمك به دولت مسعود بارزاني رييس اقليم كردستان عراق تحويل داده مي شود و او نيز به نوبه خود اين كمك ها را به عنوان هزينه نفتي كه داعش می فروشد، به اين گروهك تروريستي تقديم مي كند!

همچنين برخي نيروهاي پيشمرگه نزديك به حزب "پارتي"، يكي از احزاب اصلي در اقليم كردستان، وظيفه تامين سوخت و مواد غذايي و مايحتاج روزانه داعش و نيز ابزارهاي لجستيكي اين گروهك را بر عهده دارد به گونه اي كه برخي از مبالغي كه بارزاني از كشورهای غربي دريافت مي كند، براي تامين اين موارد هزينه مي شود.

این گزارش درباره راههاي حمايت نظامي و اطلاعاتي از گروهک تروریستی داعش نیز می نویسد: بخشي از تامین تسلیحات داعش از طريق مناطق تحت سلطه خود در سوريه و برخي ديگر از طريق انبارهاي سلاح و مهمات كه در استان موصل به دست اين گروهك تروريستي افتاد، تامين مي شود.

همچنين برخي تسلیحات و تجهيزات پيشرفته با هماهنگي تركيه برای گروهک تروریستی فراهم مي شود؛ دولت اردوغان با هماهنگي كشورهاي غربي و با استفاده از اموال غرب، 200 پيكاپ (تويوتاي ژاپني) را اخیرا خريداري كرده و به تجهيزات جنگي و دستگاه هاي ارتباطي مجهز ساخته و به گروهك داعش تحويل داده است.

بر طبق اين گزارش، وظيفه مطالعه و بررسي توان نظامي داعش و نيز تلاش براي ايجاد توازن قدرت ميان این گروهك تروریستی و ارتش عراق به عهده تركيه واگذار شده و آنکارا قطعات یدکی براي دستگاه هاي نظامي سنگين و متوسطي كه داعش در حملات خود به ارتش عراق و سوريه، به دست آورده را تامين مي كند؛ تصاوير هوايي در این خصوص به گزارش مذكور ضميمه شده است.

بر طبق اين گزارش تركيه اخيرا، به منظور جلب هواداراني براي گروهك تروریستی داعش در ميان شهروندان ترك، مجوز جمع آوري كمكهاي نقدي و غيرنقدي براي اين گروهك تروريستي را صادر كرده است.

بنا به اين گزارش دولت اردن نیز مسؤوليت آموزش عناصر داعش و نيز آموزش عناصر اطلاعاتي و فراهم كردن اطلاعات در مورد ارتش عراق و زيرساخت ها و نقاط قوت و ضعف آن براي این گروهك را بر عهده دارد.

گزارش اداره مبارزه با تروريسم روسيه مجموعه ای از اسناد محرمانه كه اين امر را اثبات مي كند، در گزارش خود آورده و به دولت عراق تحويل داده است.

پربیننده ترین خبرها