مرجعیت عراق‌همکاری پارلمان باالعبادی راخواستارشد

مرجعیت عراق‌همکاری پارلمان باالعبادی راخواستارشد
جمعه 24 مرداد 1393 - 17:45

نماینده مرجعیت عالی عراق، فهرست های سیاسی ِ مجلس را به مسؤولیت پذیری و همکاری با حیدر العبادی فراخواند؛ العبادی از سوی رئیس جمهور این کشور مأمور تشکیل کابینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید "احمد الصافی" در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، اظهار داشت: فهرست های سیاسی در پارلمان، باید مسؤولیت تاریخی را که در شرایط حساس کنونی به عهده آن ها نهاده شده است، درک کنند و با نخست وزیرِ مأمور به تشکیل کابینه، همکاری کنند.

وی افزود: کابینه آینده باید قدرتمند و کارامد باشد و برنامه ای آشکار برای رسیدگی به اشتباهات داشته باشد.

الصافی گفت: رئیس جمهور هفته گذشته نماینده ائتلاف ملی را مأمور کرد که در مدت حداکثر 30 روز، کابینه جدید را تشکیل دهد. در این میان، اختلافاتی در خصوص قانونمند بودن تعیین نخست وزیر پیش آمد که می شد که آن ها را از راه های قانونی و با داوری نزد نهادهای قانونی حل و فصل کرد اما شب گذشته، از مراجعه به این نهادها صرفنظر شد و همه طرف ها بر سر پذیرش شرایط جدید توافق کردند.

وی افزود: بی شک، مشخص شدن رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس بر اساس مهلت های تعیین شده در قانون اساسی و توافق ملی بر سر آن ها و همچنین استقبال منطقه ای و بین المللی از آن، فرصتی مثبت و کمیاب برای عراق است که باید از آن برای گشودن افق های نو برای حل مشکلات کشور اعم از مشکلات سیاسی و امنیتی بهره برد.

نماینده آیت الله سیستانی همچنین بر اهمیت مبارزه با فساد تاکید کرد و آن را مانعی در برابر هرگونه پیشرفت در پرونده های امنیتی و خدمات رسانی و توسعه دانست و از دولت آینده خواست مبارزه با فساد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

سید احمد صافی سپس از نیروهای ارتش و پلیس و گردان های دفاع مردمی خواست وفاداری به پرچم عراق به عنوان عامل وحدت را در دستور کار قرار دهند و از استفاده از عکس اشخاص یا نمادهای دیگر خودداری کنند.

26

پربیننده ترین خبرها