مجتهد: ولیعهد ابوظبی سران سعودی را خریده است !

مجتهد: ولیعهد ابوظبی سران سعودی را خریده است !
شنبه 25 مرداد 1393 - 13:00

فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام مستعار "مجتهد" شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از هزینه‌های مالی هنگفت ولیعهد ابوظبی برای خرید مسؤولان ارشد سعودی پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد در صحفه تویتر خود فاش کرد: شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی شماری از شاهزادگان و شخصیت‌های ارشد سعودی را خریده است که بارزترین آنها متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی و بانفوذ ترین پسر شاه سعودی است.
وی افزود: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی وفاداری آل سعود را با پول و زمین و کاخ خریداری می کند، و این همان شیوه ای است که خود آل سعود برای خرید وفاداری شیوخ و علما و قضات بکار می گیرد.
مجتهد نوشت: با وجود ثروتهای زیاد آل سعود، شکم این خاندان سیری ناپذیر و حرص و طمع آنها بی پایان است؛ روح آنها پست و کثیف است به گونه ای که در مقابل پول و مِلک، وجود خود را می فروشند. بن زاید این ماهیت آل سعود را کشف و شروع به استفاده از آن کرد و توانست با بذل و بخشش صدها میلیون دلار و کاخ و اراضی و شریک کردن آنها در سرمایه گذاریهای بزرگ در ابوظبی، وفاداری و حمایت بسیاری از آنها را بخرد.
وی فاش کرد: بن زاید از طریق خرید شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان به مبلغ 1250 میلیون ریال و یک پروژه سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری بزرگ در ابوظبی، توانست اطلاعات سعودی را در کنترل خود بگیرد. همین پول‌ها و پژوه‌ها بود که باعث شد، بندر بن سلطان سفرهای مکرر به ابوظبی داشته باشد و این شاهزاده سعودی فقط با هماهنگی بن زاید اقدام می کرد.
مجتهد نوشت: بن زاید همچنین توانست شاهزاده سلمان بن سلطان را با پرداخت دستکم نیم میلیارد به همراه یک کاخ مجلل مشرف به دریا و هدایای دیگر بخرد. بن زاید اینکار را کرد زیرا این شاهزاه سعودی ماموریت های اطلاعاتی زیادی از جمله پرونده سوریه را برعهده داشت.
مجتهد گفت: بن زاید یک بخش از هتل قصر امارات را با همه امکانات رفاهی و تفریحی سالم در طول سال در اختیار این دو شاهزاده قرار داده بود.
وی تصریح کرد: بن زاید می دانست که نمی تواند خود شاه سعودی را بخرد زیرا دارایی های زیر دست شاه سعودی بسیار بیشتر از خودش هست لذا در تلاش برای خرید متعب بن عبدالله بانفوذترین و موثرترین فرزند شاه سعودی برآمد.
مجتهد ادامه داد: بن زاید می داند که شاه سعودی مریض و مرگش نزدیک است و ولیعهد هم از بیماری آلزایمر رنج می برد و مقرن نیز فردی ضعیف به شمار می‌رود و نقشه در نهایت همان منصوب کردن متعب بن عبدالله (به پادشاهی) در عربستان است.


وی درباره اقدام بن زاید در انتخاب شاهزاده متعب برای خرید و کنترل بر او نوشت: شاهزاده متعب ویژگی هایی دارد که برای محمد بن زاید مناسبت است. این شاهزاده سعودی فردی طماع است که از هدیه گرفتن خوشش می آید و فردی ارزان قیمت است و خودش را ارزان می فروشد. او همچنین فردی کودن است که می توان فریبش داد. شاهزاده متعب همچنین شخصیتی ضعیف دارد که از دستورات اطاعت می کند.
این فعال سعودی به تشریح طرح بن زاید برای خرید شاهزاده متعب پرداخت و نوشت: بن زاید نمی خواست مبلغی عادی به متعب بدهد لذا سهم بسیار زیادی از صندوق سرمایه گذری امارات به این شاهزاده سعودی داد. متعب از این اقدام خوشحال شد و احساس شادمانی کرد. محمد بن زاید از طریق این صندوق کنترل متعب را بدست گرفت زیرا این صندوق تحت مدیریت امارات بود و سهم متعب زیر نظرحکومت امارات قرار داست و یک هدیه تمام عیار نبود.
وی افزود: شاهزاده متعب همچنین یک سری هدایا از جمله اراضی، کاخ و خدمات در هتل قصر امارات در کنار سهامش در صندوق یاد شده دریافت کرد.
مجتهد تأکید کرد: هتل های امارات مجهز به دوربین های بسیار دقیق می توانند به صورت حرفه ای همه بخش ها را زیر پوشش تصویری خود قرار دهند، و این همان چیزی است که می تواند در چنته بن زاید به عنوان اهرمی برای باج خواهی از شاهزادگان سعودی باقی بماند.
وی درپایان نوشت: اگر مشاور بن زاید بودم به او توصیه می کردم که این پول ها را بازگرداند زیرا موضع آل سعود درقبال انقلابها درکشورهای عربی و جنبش های اسلامی و حماس شدیدتر از خود بن زاید است، و فقط آل سعود آن را صراحتا بر زبان نمی آورند.

مسؤولان و رسانه های عربستان سعودی و یا امارات، هنوز واکنشی در رد و یا تأیید اظهارات مجتهد نشان نداده اند.

پربیننده ترین خبرها