زانوی شاگردی سرکرده داعش برای سناتور مک کین!

زانوی شاگردی سرکرده داعش برای سناتور مک کین!
شنبه 25 مرداد 1393 - 23:21

العالم - انتشار عكسي از سناتور جان مك كين با ابوبكر بغدادي سركرده گروهك تروريستي داعش، باعث جنجال فراواني در پايگاههاي اجتماعي شده است و كاربران بر اين باورند كه اين امر نشان دهنده ارتباط مخفي ميان امريكا و تشكيلات تروريستي داعش است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، شماري از كاربران پايگاه هاي اجتماعي فيسبوك و تويتر تصواویری منتشر كرده اند كه در آن سناتور جمهوري خواه جان مك كين، در جلسه اي با مخالفان سوري به چشم مي خورد كه گفته مي شود يكي از افراد حاضر در اين جلسه ابوبكر البغدادي سركرده تشكيلات تروريستي داعش است.

پايگاه عربستاني ايلاف در اين باره نوشت: كاربران شبكه هاي اجتماعي درباره اين تصوير نوشته اند كه ابوبكر بغدادي قبل از معرفي خودش به عنوان "اميرالمؤمنينِ" داعش، در حال شنيدن "شرح احكام شرع" از زبان سناتور مك كين است!

در اين تصوير سناتور آمريكايي در ماه مه ۲۰۱۳(در اوج جنگ داخلي در سوريه) در مرز سوريه با تركيه در حال ديدار با جمعي از شورشيان سوري است كه به نظر مي‌رسد ابوبكر بغدادي سركرده اصلي داعش نيز در ميان آنهاست.

مك كين دركنار تروريست هاي داعش

 

برخي ديگر از كاربران تصوير ديگري از سركرده داعش را منتشر كرده اند كه در آن بغدادي به همراه يك زن بدحجاب به چشم مي خورد كه از طرز نشستن آنها اينگونه به نظر مي رسد كه زن مذكور دوست صميمي وي است.

كاربران مذكور، اين تصاوير را نشان دهنده ارتباط مخفيانه و اعلام نشده ميان داعش و سركرده آن با امريكا مي دانند و با وجود اينكه واشنگتن خودش را به عنوان مخالف گروهك مذكور معرفي مي كند، اما در حقيقت آن را كنترل و حمايت هاي مالي و اطلاعاتي را در اختيار آن مي گذارد. اين كاربران، داعش را مانند القاعده دست پرورده امريكا مي دانند.

كاربران مذكور اين سؤال را مطرح كرده اند كه چرا امريكا با وجود اينكه مكان دقيق حضور ابوبكر بغدادي را كشف كرده بود، اما وي را هدف قرار نداد؟ اين امر نشان دهنده ارتباط و تعامل ميان طرفين است و روشن مي سازد كه داعش در راستاي منافع امريكا فعاليت مي نمايد. به طوري كه بغدادي، قبلا در زندان هاي امريكا، بوده و به روش عجيبي آزاد شده است و چگونه ممكن است امريكا كه مي دانست بغدادي تروريست خطرناكي است، وي را آزاد نمايد و سپس براي دستيابي به اطلاعاتي كه منجر به مرگ يا دستگيري وي شود، 10 ميليون دلار پاداش تعيين كند؟

يك روزنامه نگار به نام "تراويس تورنتون" در گزارشي درباره همين ديدار، نوشته است؛ اينها همان شورشياني هستند كه با القاعده ارتباط دارند. سناتور مك كين در اين ديدار از شوريان مي‌خواهد كه عمق بيشتري به جنگ خود با بشار اسد در سوريه بدهند.

در عكس مذكور تصوير جان مك كين در سمت راست تصوير و عكس منسوب به ابوبكر بغدادي در سمت چپ نفر اول ديده مي‌شود.

يادآور مي شود، هيلاري كلينتون، وزير خارجه اسبق آمريكا در كتاب خاطرات خويش كه تازه به چاپ رسيده است به تشكيل داعش و حمايت از آن توسط دولت آمريكا اشاره كرده است.

با توجه به اينكه تصاوير كمي از ابوبكر بغدادي در رسانه ها منتشر شده است و در صحت و سقم تصاوير منتشر شده از بغدادي در موصل نيز شك و ترديد وجود دارد تاييد اينكه عكس فوق متعلق به ابوبكر بغدادي است به صورت مستقل امكان ندارد.

پربیننده ترین خبرها