آنچه از غزه باقی ماند+ فیلم

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:55

مردم غزه همچنان بر مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست برای دستیابی به حقوق قانونی خود تاکید دارند.

"مصطفی عبدالهادی" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از غزه گزارش داد، فلسطینیان ساکن این منطقه همچنان بر مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست برای دستیابی به حقوق قانونی خود اصرار دارند. در عین حال منتظر نتایج مذاکرات آتش بس قاهره هستند و از نمایندگان فلسطینی در این مذاکرات می خواهند که به اعاده حقوقشان پایبند باشند.

"ام علی المغنی" یکی از اعضای صدها هزار خانواده جنگ زده ای است که بر باقیمانده آوارهای خانه اش ایستاده است و جنایات رژیم صهیونیستی را برای نوه های خود بازگو می کند تا ذهن آنها را از پایداری وپایبندی به حقوق تاریخی سرزمین آباء و اجدادی شان آگاه کند.

وی در گفت گو با خبرنگار شبکه خبری العالم با اشاره به 17 ساختمانی که در نزدیکی خانه اش بر روی سر ساکنانش خراب شده است، گفت: اسرائیل در حمله به غزه، همه چیز را نابود کرد، جوانان را کشت و خانه ها را آتش زد.

کودکان منطقه الشجاعیه تمرین نظامی گروه های مقاومت را بازسازی و به تقلید از آن بازی می کنند، یکی ازکودکان فلسطینی به خبرنگار العالم می گوید:هرگز از سرزمین های اشغال شده چشم پوشی نمی کنیم و برای بازپس گیری آن اصرار داریم. مقاومت در همه جبهه ها برای آزاد سازی این سرزمین تلاش خواهد کرد، چون این سرزمین پاک و اسلامی بوده و غزه مقدس است.

در حالی که تلاش برای یافتن اجساد شهدا زیر آوار خانه ها و مدارس ادامه دارد، مردم زخمی غزه، پیکر شهدا را تشییع می کنند. ویرانه ها همه جا به چشم می خورد، جنگنده های اسرائیلی هم گاه و بی گاه شهرک هایی را در اطراف غزه بمباران کرده و خانه ها را با خاک یکسان می کنند.

یکی از شهروندان غزه به خبرنگار شبکه العالم می گوید: راه خود را برای اعمال فشار بر مذاکره کنندگان فلسطینی جهت آزادی اسرا ادامه خواهیم داد و از هیچ حقی چشم پوشی نخواهیم کرد. ما خواستار پایان محاصره و ایجاد بندر و فرودگاه هستیم.

ویرانه های غزه همان چیزی است که رژیم تروریستی صهیونیستی بر جا گذاشته است. هزاران شهید، دهها هزار زخمی و صدها هزار خانه ویران شده.فلسطینیان قسم می خورند تا دست یافتن بر حقوق خود و اخراج اشغالگران از خاک فلسطین به مقاومت و پایداری ادامه خواهند داد و آزادی فلسطین امانتی است که بر دوششان سنگینی می کند.

8/18

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها