الازهر هر ماه به شاه عربستان یک دکترا می‌دهد!

چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 20:55

دانشگاه الازهر مصر برای دومین بار به ملک عبدالله پادشاه عربستان دکترای افتخاری داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز گذشته برای دومین بار در طول یک ماه گذشته، از دانشگاه الازهر مصر دکترای افتخاری دریافت کرد. شورای دانشگاه الازهر 16 جولای گذشته - 25 روز پیش - به ملک عبدالله درجه دکترای افتخاری داده بود. این اقدام الازهر در حالی صورت می گیرد که حاکم عربستان حتی نمی تواند آیه ای از قرآن کریم را از روی کاغذ به درستی بخواند و چنان که در این فیلم شاهد هستیم، در قرائت یکی از مشهورترین آیات قرآن، آن هم از روی نوشته، 5 اشتباه فاحش و مضحک دارد، تا جایی که عبارت "لتعارفوا" را "لتعاونوا" می خواند!

اما شورای عالی الازهر به ریاست "احمد الطیب" که شیخ ارشد الازهر هم است، با تجلیل و قدردانی از "تلاش" های ملک عبدالله در خدمت به مسایل اسلام، مسلمانان و جهان عرب و همچنین تلاشهای وی در حمایت از وحدت اسلامی، این دکترای افتخاری را به وی اعطا کرد.

کمتر از یک ماه پیش هم یک دکترای افتخاری از سوی بخش دیگری از الازهر به ملک عبدالله اعطا شده بود.

خبرگزاری عربستان به نقل از احمد الطیب تاکید کرد که تصمیم اعطای دکترای افتخاری به ملک عبدالله، به پاس توجه ویژه وی به مسایل جهان عرب و اسلام و همچنین موضع افتخارآمیز ایشان و دولت عربستان سعودی در قبال مصر است.

شیخ الازهر با اشاره به حمایت مستمر ملک عبدالله از دولت و ملت مصر مدعی شد: "اعطای درجه دکترا به پادشاه عربستان تعارف نیست، بلکه از روی صدق و قدردانی کامل از مواضع ایشان است که هیچ مسلمانی در جهان آن را انکار نمی کند."

پس از سقوط محمد مرسی و اخوان المسلمین، عربستان سعودی روابط نزدیک و ویژه ای با مصر برقرار کرده است؛ ریاض ضمن کمک های مالی به قاهره حتی از قطر نیز خواسته است به مصر کمک کند، اما قطر که حامی اخوان المسلمین است، از تغییر دولت در قاهره هیچ استقبالی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها