عکس؛ خبرنگار مقتول در میدان تخریب‌شدۀ بحرین

عکس؛ خبرنگار مقتول در میدان تخریب‌شدۀ بحرین
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 21:44

العالم - اقدام گروهک تروریستی داعش در بریدن سر "استیون سوتلوف" دومین خبرنگار آمریکایی، با واکنش گسترده بحرینی‌ها روبرو شد.

به گارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم بحرین دیروز (سه شنبه) به طور گسترده تصاویری از استیون سوتلوف را در میدان تخریب شده اللؤلؤ منامه (پایتخت بحرین) پخش کردند. این میدان در سال 2011 پس از تبدیل شدن به نماد اعتراض های مسالمت آمیز مردم بحرین، از سوی آل خلیفه تخریب شد.

به گزارش پایگاه "مرآه بحرین" عکس هایی که مردم بحرین از سوتلوف منتشر کردند، مربوط به سال 2010 و زمانی است که این خبرنگار آمریکایی به بحرین سفر کرده بود و این تصاویر را "مازن مهدی" تصویربردار بحرینی از وی گرفته بود.

بحرینی ها به شدت به قتل این خبرنگار آمریکایی توسط گروهک تروریستی داعش واکنش نشان داده و اعتراض خود به این اقدام را در شبکه های اجتماعی اعلام کردند و بخش هایی از گزارش های وی هنگام پوشش قیام مردم بحرین در میدان اللؤلؤه را به اشتراک گذاشتند.

" نبيل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در واکنش به قتل سوتلوف، گفت: استیون سوتلوف بارها به بحرین سفر کرد و مقالات و تحقیقات بسیاری درباره بحرین و در حمایت از مبارزه مردم این کشور نوشته بود.

رجب در صفحه خود در اینستگرام نوشت: "من بارها با وی دیدار کردم".

وی با خانواده این خبرنگار که به گفته وی به دست "دشمنان انسانیت" کشته شد، ابراز همدردی کرد.

"عادل مرزوق " رئیس مرکز مطبوعات بحرین نیز در واکنش به قتل سوتلوف از سوی عناصر گروهک تروریستی داعش، گفت: سوتلوف دوست مردم بحرین و همه ملت های آزاده بود که توسط عناصر جنایتکار و وحشی گروهک داعش کشته شد.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "گروهک تروریستی داعش گروهی شیطانی و جنایتکار است؛ موضوع عراق و سوریه نیست؛ این آزمون بزرگی برای همه انسانیت است، آزمونی میان تمدن و وحشی گری است".

گروهک تروریستی داعش روز سه شنبه، فایلی ویدئویی را منتشر کرد که در آن عناصر این گروهک، سوتلوف خبرنگار آمریکایی را برای به چالش کشاندن واشنگتن به علت حملات هوایی آمریکا به عناصر این گروهک در عراق، گردن می زنند.

سوتلوف اوت 2013 در سوریه ربوده شد و در 27 ماه اوت، شرلی مادر او در پیامی در یک نوار ویدئویی از ابوبکر البغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش خواست که فرزندش را آزاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها