واکنش منفعلانه سناتور آمریکایی به قتل دومین خبرنگار

واکنش منفعلانه سناتور آمریکایی به قتل دومین خبرنگار
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 18:27

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا باید عمق "وحشی‌گری" تشکیلات تروریستی داعش را درک کند، زیرا این گروه قوی‌ترین و ثروتمندترین گروه تروریستی جهان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان مک کین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان امریکا، در پاسخ به سؤالی درباره انتشار فیلم سر بریدن استیون ساتلوف دومین خبرنگار امریکایی گفت: امیدوارم باراک اوباما رئیس جمهور، درک کند که این رفتار وحشیانه ماهیت دشمن ما را نشان می دهد. اما به نظر نمی رسد وی چنین موضوعی را درک کند، زیرا وی همواره درباره آغاز مقابله با این گروهک، زمانهای مختلف تعیین می کند و درباره مزایای استفاده از پایگاههای اجتماعی سخن می گوید.

مک کین با حالت تمسخر گفت: به نظر می رسد اوباما دچار شوک یا انکار شده است و من درباره وضعیت وی اطمینان ندارم.

وی با مردود دانستن هشدارها درباره خطر گسترش دخالت امریکا علیه داعش و امکان بهره برداری از این تشکیلات در آینده گفت: من چنین دیدگاهی ندارم. آنها در حال حاضر، بزرگترین و قوی ترین تشکیلات تروریستی جهان هستند و خطر بزرگی برای امریکا به شمار می آیند. به نظر می رسد انگلیس قبل از ما به میزان تهدیدآمیز بودن این خطر پی برده است، اما هنوز کشتار ما ادامه دارد.

مک کین خاطرنشان کرد: داعش امروزه، تهدید مستقیمی برای امریکا به شمار می آید و مقامات امنیتی کشور نیز به این موضوع اشاره کرده اند و درباره اینکه این گروهک توانایی عملی کردن تهدیدهایشان را دارد اطلاع کافی ندارم. اما بی تردید آنها خطر بزرگی برای ما به شمار می آیند. به طوری که ابوبکر بغدادی، سرکرده تشکیلات تروریستی داعش قبل از خروج از زندان به زندانبانان امریکایی اش گفته بود: شما را در نیویورک خواهم دید. بنابراین نه نتها باید داعش را کنترل کرد، بلکه باید آن را شکست داد.

این سناتور امریکایی درباره امکان تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش گفت: قطعا من از تشکیل این ائتلاف حمایت می کنم. اما اوباما باید هدفش را مشخص نماید. وی ادعا می کند که هدفش حفظ شهروندان امریکایی در عراق در مقابل حملات تروریستی و ارائه کمک های انسان دوستانه است. این در حالی است که چنین اهدافی برای تشکیل یک ائتلاف کافی نیست. همچنین امریکا باید این ائتلاف را رهبری نماید. یعنی امریکا رهبر ائتلاف باشد و سایر کشورها به آن بپیوندند. از زمان پایان جنگ جهانی دوم، همواره وضعیت چنین بوده است. اما نبود هدف و انگیزه، پیوستن دیگران به این ائتلاف را غیر ممکن می نماید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها