ایندیپندنت: داعش سرزمینی به وسعت انگلستان دارد

ایندیپندنت: داعش سرزمینی به وسعت انگلستان دارد
جمعه 14 شهريور 1393 - 09:27

العالم - یک روزنامه انگلیسی مدعی شد که مساحت سرزمین های تحت کنترل گروهک موسوم به دولت اسلامی(داعش) برابر با مساحت کشور انگلستان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشت های خود درباره رشد روز افزون گروهک موسوم به دولت اسلامی(داعش)، نوشت که این گروهک تروریستی اینک سرزمینی در اختیار دارد که به وسعت خاک انگلستان است. داعش بر منطقه وسیعی تسلط دارد و اقتصادش برپایه باجگیری و فروش نفت است و جنگجویان این گروهک همانند یک ارتش هستند.

این روزنامه ادعا می کند که کارشناسانی برجسته احتمال می دهند که منطقه تحت سلطه داعش اینک به وسعت انگلستان است و درآمد روزانه آن از فروش نفت و باجگیری به 600 هزار پوند(حدود یک میلیون دلار) می رسد و این علاوه بر حمایت مالی برخی طرفهاست.

ایندیپندنت تعداد عناصر این گروهک در عراق را ده هزار نفر ذکر کرده است. 

روزنامه انگلیسی از "متیو اولسن" یک مسوول برجسته امریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم نقل می کند که گروهک دولت اسلامی در عراق و شام یک سازمان به شدت خطرناک است که در منطقه ای بحران زده فعالیت می کند و خود را رهبر جدید جنبش جهانی جهادی می داند. 

اولسن می گوید که علی رغم قدرت این گروهک، اما نمی توان گفت که شکست ناپذیر است. می توان با ائتلافی متشکل از شرکای بین المللی، آن را شکسست داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها