انتظارات مرجعیت دینی عراق از دولت آتی این کشور

انتظارات مرجعیت دینی عراق از دولت آتی این کشور
جمعه 14 شهريور 1393 - 17:14

نماینده آیت الله سیستانی در شهر کربلای معلی خواستار تشکیل دولت ملی قدرتمندی شد که بتواند امور کشور را اداره و مشکلات را حل و فصل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از"السومریه نیوز"، سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه های نماز جمعه حرم حسینی (ع) در کربلای معلی گفت: گروههای سیاسی باید ضمن درک شرایط داخلی و خارجی عراق، از دامن زدن به اختلافات در میان مردم خودداری کنند.   

وی افزود: دولت مسئولیت های عظیمی دارد که مهمترین آن تامین امنیت و رفاه اقتصادی و اجتماعی است، لذا باید از تجربیات گذشته استفاده و اشتباهات را جبران کرد و دولتی متشکل از افراد با لیاقت، سالم و قاطع تشکیل داد.

روز گذشته رسانه های عراقی اعلام کردند: حیدر العبادی که از سوی فواد معصوم رئیس جمهور عراق مامور تشکیل دولت شده است، فهرست اسامی وزرای کابینه را به سلیم الجبوری ریاست پارلمان، تقدیم کرده است. مردم عراق امروز منتظر اعلام فهرست وزرا هستند تا مجلس در روزهای آتی، صلاحیت آنها را بررسی و تایید کند. یک نماینده پارلمان عراق امروز جمعه فاش کرد که ابراهیم الجعفری پست وزارت خارجه و هادی العامری پست وزارت دفاع را برعهده خواهد گرفت.

الصافی ادامه داد: دولت باید دارای رفتار صحیح، برنامه ای مشخص و موضعی واحد باشد.  

وی خواستار تسریع تحقیقات درباره جنایت داعش در پایگاه اسپایکر در نزدیکی تکریت شد و بر ضرورت اجرای عدالت علیه عاملان این حادثه تاکید کرد.   

الصافی یاد آور شد: امیدواریم مجلس جدید در ابتدای فعالیتش، در روشن ساختن واقعیت های پایگاه اسپایکر موفق شود و عاملان این جنایت عادلانه مجازات شوند.    

در کشتار صدها دانشجوی شیعه عراقی اواسط ماه ژوئن در پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین برخی از فرماندهان بلند پایه و برخی از طائفه های سنی تکریت متهم هستند. داعش پس از ورود به استان صلاح الدین دانشجویان شیعه این پایگاه را بازداشت و قتل عام کرد.

حیدر العبادی روز چهارشنبه وعده داد که عاملان جنایت پایگاه نظامی اسپیاکر قصاص خواهند شد و وی نهایت تلاش خود را برای تعقیب مجرمان و عاملان این جنایت و محاکمه آنها به کار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها