ادامه درگیری‌ها و بازداشت "امیر" داعش در الضلوعیه

ادامه درگیری‌ها و بازداشت
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 17:57

العالم - یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین، از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر تروریست داعش در منطقه الضلوعیه در جنوب تکریت؛ و بازداشت "امیر" داعش در این درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، این منبع امنیتی تاکید کرد، نیروهای ارتش با همکاری عشایر موفق شدند "امیر" داعش در ضلوعیه را به همراه هفت تن از عناصر این گروهک بازداشت کنند.

به نوشته "سومریه نیوز"، در این عملیات "نامس الخزرجی" سرکرده داعش و شماری از نیروهای تحت امر وی دستگیر شده اند.

بنا بر این گزارش، به دنبال حمله جدید تروریست های داعش به منطقه الضلوعیه در استان صلاح الدین، استاندار و شورای شیوخ عشایر این استان برای جلوگیری از کشتار شهروندان، خواهان دخالت دولت مرکزی عراق و کمک نیروهای نظامی شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عناصر تروریست داعش ظهر امروز با استفاده از یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده که فردی انتحاری آن را هدایت می کرد، به مقر نیروهای امنیتی منطقه الضلوعیه حمله کردند و در این عملیات تروریستی ده ها نیروی امنیتی عراق کشته شدند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی و عشایر عراق با سلاح های اندک خود در برابر تروریست های داعش که شدیدترین حمله خود را علیه الضلوعیه آغاز کرده اند ایستاده اند و این درگیری ها همچنان ادامه دارد، اما نیازمند حمایت تسلیحاتی فوری و پشتیبانی هوایی ارتش عراق هستند.

"رائد ابراهیم الجبوری" استاندار صلاح الدین نیز در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی از حمله شدید و گسترده عناصر داعش به منطقه الضلوعیه با هدف سلطه بر این منطقه و مقاومت نیروهای امنیتی در برابر تروریست ها خبر داد.

الجبوری، دولت مرکزی، وزارت دفاع و نیروی هوایی عراق را به دخالت فوری و حمایت از نیروهایی که در برابر تروریست ها ایستاده اند، دعوت کرد و گفت: تروریست ها هنوز نتوانسته اند وارد الضلوعیه شوند.

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات صالح الدین نیز گفت: در دو حمله انتحاری امروز تروریست ها به مقر نیروهای نظامی در الضلوعیه، 18 تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق کشته و 55 تن دیگر زخمی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها