در دیدار کری و جعفری چه گذشت + ویدیو

پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 14:20

العالم - خبرنگار العالم از عراق خبر داد که جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود از خاورمیانه امروز وارد بغداد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و تعدادی از مقام های این کشور مسائل مختلفی از جمله مشکلات امنیتی عراق را بررسی کرد.

این دیدار سریع ترین دیداری است که بعد از انتخاب یک دولت جدید توسط یک مقام خارجی انجام می شود.

کری در پایتخت عراق گفت: ضمن حمایت دوباره از دولت بغداد صلاح کشورهای منطقه را در این می بینم که به ائتلاف بین المللی برای نابودی داعش بپیوندند. البته عراق خواستار ورود نیروهای آمریکایی و نیروهای هیچ کشور دیگری نیست و جنگ مستقیم در نخواهد گرفت.

اما موضع گیری گروههای سیاسی مختلف داخل عراق در برابر سخنان کری که به دنبال تحمیل طرح ائتلاف نظامی و سیاسی و مالی علیه داعش است، متفاوت بود.

سیاستمداران عراقی بر عدم اعتماد خود به طرح های آمریکایی مخصوصا بعد از شانه خالی کردن این کشور از حمایت نظامی از عراق با وجود توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن تاکید کردند.

عدنان السراج عضو ائتلاف دولت قانون در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: مطمئنا این ائتلاف ها مشروط خواهدبود و به دنبال اهداف معینی است.

وی افزود: ممکن است این هدف ها موجب نگرانی عراق شود، ما از آمریکا می خواهیم اگر واقعا در کمک به عراق جدی است باید به سازمانها، کشورها و مردمی که از تروریسم رنج می برند بدون توجه به وابستگی ها و اعتقاداتشان کمک کند.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق نیز تاکید کرد که داعش همه کشورهای منطقه را تهدید می کند. وی خواستار اتخاذ یک موضع جهانی و جدی در برابر این گروه تروریستی شد.

پربیننده ترین خبرها