مخالفت آلمان ‌و انگلیس با عملیات علیه داعش در سوریه

مخالفت آلمان ‌و انگلیس با عملیات علیه داعش در سوریه
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 23:13

العالم - وزیران خارجه آلمان و انگلیس، اعلام کردند که در حملات هوایی به سوریه، به منظور هدف قرار دادن داعش شرکت نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان، در کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: از آلمان برای مشارکت در حملات هوایی درخواستی نشده است و ما در این گونه حملات شرکت نخواهیم کرد؛ کاملا واضح اعلام می کنم: شرکت نخواهیم کرد.

"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس نیز با این که از طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش استقبال کرد و این گروه تروریستی را "وحشی" خواند، در عین حال، درباره طرح باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای حمله هوایی به داعش در خاک سوریه گفت: بگذارید در این خصوص به وضوح اعلام کنم: انگلیس در هیچ یک از حملات هوایی در سوریه، شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: این مساله را سال گذشته در پارلمان انگلیس بررسی کرده ایم و بررسی آن را از سر نخواهیم گرفت.

هاموند تاکید کرد: زمینه حقوقی و قابلیت نظامی در سوریه و عراق به شدت متفاوت هستند.

ترکیه نیز اعلام کرده که در نبرد علیه داعش شرکت نمی کند.

دولت سوریه اعلام کرده است که هرگونه عملیات در این کشور بدون هماهنگی دمشق، به معنای تجاوز به خاک این کشور است.

روسیه نیز چنین کاری را نقض قوانین بین المللی دانسته است.

در روزهای اخیر ائتلاف غربی - عربی که از بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش بودند، در چرخشی هر چند ظاهری از این گروهک تروریستی روی برگردانده اند.

کارشناسان معتقدند که عبور داعش از خطوط قرمز تعیین شده و حمله به کردستان عراق و اعدام دو آمریکایی، موجب نگرانی غرب و به ویژه آمریکا شده است.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، ترکیه در کنار برخی کشورهای عربی - غربی به ویژه آمریکا از به وجود آورندگان و حامیان داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه به شمار می رود.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها