آمریکا تشکیلات خودگردان را تهدید به تحریم کرد

آمریکا تشکیلات خودگردان را تهدید به تحریم کرد
جمعه 21 شهريور 1393 - 08:33

العالم - آمریکا تشکیلات خودگردان را تهدید کرد در صورتی که همچنان در صدد پیگیری تشکیل دولت فلسطین و تعیین جدول زمانی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 از طریق شورای امنیت باشد، تحریم هایی را بر آن اعمال خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان "والا"، یک مسئول فلسطینی تصریح کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در دیدار با صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان و ماجد فرج مدیر سازمان اطلاعات فلسطین تهدید به تحریم تشکیلات خودگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم ، مرکز اطلاع رسانی فلسطین با انتشار این خبر افزود : بر اساس اظهارات این مسئول فلسطینی، کری تهدید کرده در صورتی که تشکیلات خودگردان بخواهد از طریق شورای امنیت در تلاش برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی 1967 باشد، آمریکا از حق وتو برای شکست هرگونه قطعنامه در این زمینه استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: کری همچنین تصریح کرده که هرگونه مراجعه یکجانبه به سازمان های بین المللی پیامدهای خطرناکی همچون توقف کمک های مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان در پی خواهد داشت. کری همچنین خواستار لغو طرح ابو مازن و دیدار و گفتگو با وی در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده شده است.

این مسئول فلسطینی فاش کرد که اخیرا مذاکرات میان مسئولان فلسطینی و صهیونیستی انجام شده و طی آن معلوم شده که بنیامین نتانیاهو تصمیمی جدی برای تشکیل دولت فلسطین طبق رویکرد و خواسته های عباس ندارد.

همچنین کری در جریان این گفتگوها عنوان کرده که رژیم صهیونیستی پس از پایان جنگ بیش از پیش بر مسائل امنیتی خود تاکید دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها