رئیس جمهوری عراق:

ایران برای کنفرانس امنیت عراق دعوت می شود

ایران برای  کنفرانس امنیت عراق دعوت می شود
جمعه 21 شهريور 1393 - 13:30

العالم - رئیس جمهوری عراق زمان برگزاری کنفرانس پاریس درباره عراق را هفته آینده اعلام کرد و گفت: از ایران هم برای شرکت در این کنفرانس دعوت خواهد شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری العالم، فؤاد معصوم در گفت وگو با روزنامه شرق الاوسط خاطر نشان کرد که کنفرانس پاریس درباره عراق به دعوت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با هدف مقابله با داعش و حمایت از عراق در برابر تروریسم، هفته آینده در پاریس برگزار خواهد.

وی گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا در این کنفرانس شرکت خواهند کرد و از کشورهای همجوار از جمله عربستان، امارات، اردن، کویت، ترکیه و ایران نیز برای مشارکت در این کنفرانس دعوت خواهد شد.

رئیس جمهوری عراق خاطرنشان کرد که خطر داعش نه تنها عراق بلکه همه کشورهای منطقه را تهدید می کند.

کنفرانس امنیت عراق قرار است دوشنبه هفته آینده برای بررسی بحران امنیتی عراق در پاریس برگزار شود و این درحالیست که هماهنگی هایی به رهبری آمریکا در سطح بین المللی برای حمله به داعش جریان دارد.

یک دیپلمات فرانسوی گفت که هدف از نشست پاریس هماهنگی تلاش ها برای مبارزه با داعش، ممانعت از کمک مالی به آن، یاری رسانی به عراق و سرعت بخشیدن به کمک های بشر دوستانه به ساکنان مناطق بحران زده است.

شبکه تلویزونی العربیه اخیرا مدعی شد ، منابع مرتبط به ریاست جمهوری فرانسه اعلام کردند تماس هایی میان این کشور و آمریکا درباره عراق، سوریه ، خطرات تروریستی موجود در این کشور و احتمال حضور ایران در کنفرانس بین المللی امنیت عراق در پاریس برقرار شده است.

خبرنگار این شبکه در گزارشی افزود: برخی از منابع دیپلماتیک فرانسه از تماس های غرب با تهران خبر دادند و این منابع به وجود منفعت مشترک با تهران برای مقابله با داعش تاکید کردند به شرط این که ایران میان این پرونده و گفتگوهای هسته ای تفاوت قائل شود. فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه درباره مسئله دعوت از ایران به کنفرانس بین المللی درباره امنیت عراق با شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کرد و دو طرف ادعا کردند باید حضور ایران در این کنفرانس مشروط به ایفای نقش مثبت این کشور در منطقه باشد.

'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه صبح امروز(جمعه) در چارچوب تدارک نشست پاریس و اعلام حمایت فرانسه از مبارزه با تروریست های داعش وارد بغداد شد.

گزارش های دریافتی حاکیست که مشارکت کنندگان در ائتلاف علیه داعش از جمله انگلیس اعلام کردند که احتمالا بدون درخواست و یا موافقت دولت سوریه، تروریست های داعش در این کشور نیز هدف قرار خواهند گرفت.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده اکنون به گفته دلتمردان غربی به عنوان خطر بالقوه برای حامیانش مطرح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها