انتقاد عراق از حمایت برخی کشورها از تروریسم

شنبه 22 شهريور 1393 - 10:00

نخست وزیرعراق برخی کشورهای منطقه را به تجهیز تروریسم متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدرالعبادی" نخست وزیرعراق روز جمعه در کنفرانس خبری با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در بغداد، برخی کشورهای منطقه را به تجهیز تروریسم متهم کرد. وی بر ضرورت توقف تروریسمی که از سوریه به عراق سرایت کرده است و جلوگیری از ورود افراد مسلح از کشورهای همسایه به داخل خاک این کشور تاکید کرد.

نخست وزیر عراق گفت: عراق از فرانسه خواسته است در جنگ با گروه های تروریستی و در راس آنها داعش، این کشور یک پوشش هوایی برای ما فراهم کند.ما به حمایت هوایی محکم همپیمانان خود نیاز داریم و رئیس جمهوری فرانسه هم وعده داده ارتش این کشور پایگاه های تروریست ها را در عراق هدف قرار دهد.

فرانسوا اولاند نیز از آمادگی کشورش برای افزایش کمک های نظامی به دولت بغداد برای مقابله با گروههای تروریستی خبر داد.اولاند هدف از سفر به عراق را بررسی روند برگزاری کنفرانس بین المللی مقابله با داعش اعلام کرد که قرار است پانزدهم ماه جاری (دوشنبه 24 شهریور) در پاریس برگزار شود.

وی تاکید کرد: عراق با تهدید خطرناکی روبروست و محافل بین المللی نیز باید با آن مقابله کنند.

اولاند گفت: فرانسه برای مقابله با گروه تروریستی داعش با دولت جدید عراق همکاری می کند و هدف من از سفر به بغداد نیزهمین بود و از محافل بین المللی می خواهیم عراق را در جنگ با تروریسم کمک کنند.

با وجود تلاش های بین المللی برای حمایت از عراق در جنگ با داعش که امنیت کل منطقه را تهدید کرده است، ناظران سیاسی معتقدند کنفرانس پاریس بدون مشارکت کشورهای مهم منطقه به نتایج موفقیت آمیزی دست نخواهد یافت.

"عبدالزهره آل ماجد" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نبود برخی از کشورهای مهم مانند ایران، تاثیرات زیادی بر این اجلاس خواهد داشت.

بسیاری از مردم عراق امیدوارند تلاش های جامعه بین المللی در پایان دادن به تهدیدات گروه تروریستی داعش درعراق نتیجه بخش باشد، اما در عین حال مردم عراق با توسعه فعالیت های نظامیان خارجی در کشور خود مخالف هستند.

12-22:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها