حماس: در غزه، دولت سایه نداریم

حماس: در غزه، دولت سایه نداریم
شنبه 22 شهريور 1393 - 11:33

رئیس دفتر سیاسی جنبس حماس، ادعای رئیس تشکیلات خودگردان درباره وجود "دولت سایه" در غزه را تکذیب کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد مشعل" در دیدار با "منصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس اظهار داشت: در غزه دولت وفاق ملی وجود دارد اما وجود دولت سایه در این منطقه، به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: مساله این است که وقتی دولت، (از انظار عمومی) غایب می شود، وزارتخانه ها به صورت طبیعی، توسط سرپرست ها و مدیران اداره می شود و این به معنی دولت سایه نیست.

مشعل خاطرنشان کرد: از تشکیل دولت وفاق ملی برای فعالیت در غزه و به عهده گرفتن کنترل گذرگاه ها و ایفای نقش بر اساس توافق های صورت گرفته در چارچوب آشتی ملی استقبال می کنیم.

دولت وحدت ملی در ماه ژوئن، به منظور پایان دادن به دودستگی در فلسطین در سال 2007 تشکیل شد.

در این میان، "رامی الحمد الله" نخست وزیر تعیین شده در کرانه باختری ادعا کرد که نمی تواند بر غزه اعمال حاکمیت کند، و محمود عباس به همین بهانه، هفته گذشته تهدید کرد که اگر حماس بخواهد دولت موازی خود را حفظ کند، به شراکت با حماس پایان خواهد داد.

از سوی دیگر، خالد مشعل در خصوص اظهارات موسی ابومرزوق مردِ شماره دو حماس که گفته بود ممکن است حماس ناچار شود با رژیم صهیونیستی مذاکره کند، گفت: حماس قصد مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی را ندارد.

وی تصریح کرد: در این مجال، همه چیز روشن است، مذاکره مستقیم با رژیم اشغالگر، در برنامه جنبش حماس نیست.

مشعل در پایان افزود: سیاستی که در جنبش در پیش گرفته ایم بر این اساس استوار است که اگر ناچار به گفت و گو با رژیم صهیونیستی شدیم، این گفت وگو غیرمستقیم خواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها