پروندۀ یکی از عناصر سعودی القاعده بسته شد

پروندۀ یکی از عناصر سعودی القاعده بسته شد
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 11:46

وزارت کشور عربستان با مطرح کردن ادعایی تحت عنوان پیگرد یکی از عوامل القاعده در ایران، اعلام کرد که پرونده این فرد بسته شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن" در صفحه اینترنتی خود اعلام کرد: عربستان سعودی با تحویل گرفتن "صالح القرعاوی" و هفت تن دیگر از یکی از کشورها، به پنج سال پیگرد این عضو القاعده پایان داد.

 

این روزنامه سعودی با ادعای اینکه این تروریستِ سعودی عضو القاعده "در مثلث ایران، پاکستان و افغانستان" فعالیت می کرد، به جزییات دستگیری این شخص، اشاره نکرد.

به نوشته روزنامه "الوطن"، القرعاوی در حین فعالیت های تروریستی که در یکی از کشورها داشت، دچار معلولیتی دائمی شد.

وزارت کشور عربستان، در بخشی از سایت خود که در آن نام افراد تحت پیگرد را اعلام کرده است، وضعیت القرعاوی، را از "تحت پیگرد" به "بازداشت شده" تغییر داد.

این روزنامه ادعا کرد که القرعاوی، از مهم ترین خطرهایی بود که عربستان را تهدید می کرد، و به همراه 35 تن دیگر با فعالیت در خارج از این کشور، در پی ضربه زدن به منافع عربستان و اردن بود.

بر اساس این گزارش، القرعاوی از مهم ترین افرادی بود که حمایت مالی، جعل اسناد و مدارک، برنامه ریزی و هماهنگی سفر عناصر و افراد تحت پیگرد القاعده به خارج را انجام می داد؛ و او قبلا با مصعب الزرقاوی، سرکرده  القاعده در عراق ارتباط داشت و برای او پول و نیرو می فرستاد.

با افزایش انتقادها و فشارهای بین المللی علیه عربستان به دلیل افشای عضویت شمار قابل توجهی از اتباع این کشور در گروه های تروریستی و حمایتهای همه جانبه این کشور از تروریستها در مناطق مختلف دنیا، مسؤولان و رسانه های رسمی سعودی تلاش گسترده ای را جهت بهبود چهره این کشور به راه انداختند؛ عربستان در همین راستا به عضویت ائتلافی تحت عنوان مقابله با داعش به ریاست آمریکا در آمده است؛ ائتلافی که پس از مدت کوتاهی فاش شد، هدف از تشکیل آن ادامه حمایتهای گسترده از تروریستها در سوریه تحت عنوان "آموزش و تسلیح مخالفان میانه رو" است.

 

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها