گزارش العالم از نتایج نشست مذاکرات غیر مستقیم در قاهره

چهارشنبه 2 مهر 1393 - 15:24

اعضای هیات مذاکره کننده فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به تلاش برای شکست مذاکرات و شانه خالی کردن از تعهداتش متهم کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، مذاکرات غیرمستقیم فلسطین با صهیونیست ها به دلیل جنایت دیروز رژیم صهیونیستی در الخلیل و شهادت دو جوان فلسطینی سه ساعت به تاخیر افتاد و نزدیک بود کل مذاکرات را تحت الشعاع قرار دهد.
"عزام الاحمد" نماینده جنبش فتح در هیات فلسطینی، در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: دستور کار این نشست از سوی هر دو طرف مورد بررسی قرار گرفت، و قضیه بازسازی غزه و آتش بس به صورت کامل تثبیت شد.
اما مشکل دیگر در چگونگی پایان دادن به اختلافات بین دو جنبش فتح و حماس است و این که دولت آشتی ملی چگونه می تواند نماینده همه گروه ها باشد که این خود ماموریتی سخت است که سازمان اطلاعات مصر در نشست روز چهارشنبه خود به آن خواهد پرداخت، و به عقیده گروه های فلسطینی موفقیت این نشست به معنای موفقیت مذاکرات غیر مستقیم خواهد بود.
موسی ابومرزوق نماینده جنبش حماس در هیات مذاکره کننده فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: برای این که بتوانیم دولت آشتی ملی را تقویت کنیم و روابط خود را استحکام ببخشیم باید توافقنامه آشتی را اجرا کرده و همه مشکلاتی که در برهه اخیر روی داده حل کنیم تا واقعا به شکل متحد و منسجم وارد عمل شویم.
با وجود تلاش های رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن مذاکرات غیر مستقیم، هیات فلسطینی بر خواسته های خود پافشاری کرده و کوتاه نخواهد آمد تا مطالبات خود را در دور بعدی مذاکرات در نیمه ماه آینده آنها را به بحث و بررسی بگذارد.

پربیننده ترین خبرها