ولید معلم: فلسطین همچنان مسألۀ اصلی ماست

ولید معلم: فلسطین همچنان مسألۀ اصلی ماست
دوشنبه 7 مهر 1393 - 20:58

العالم ـ وزیر خارجه سوریه گفت که کشورش از تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم، به شرط حفظ جان غیرنظامیان، حفظ حاکمیت ملی کشور و به شرط مطابقت با پیمانهای بین المللی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید معلم" در شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: از زمانی که سال گذشته از پشت این تریبون سخنرانی کردم، حوادث و تحولات بسیاری روی داده، حوادثی که بسیاری از کشورهای موجود در این نشست را غافلگیرکرد؛ ولی ما از این تحولات غافلگیر نشدیم، زیرا بارها و بارها و در طی سه سال و نیم گذشته همواره هشدار دادیم تا مبادا اوضاع به اینجا کشیده شود.

به نوشته روسیا الیوم، معلم افزود: پشت همین تریبون سخن از بحرانهای اقتصادی و سیاسی به میان آمد که انتظار داشتیم جامعه بین المللی برای آن راه حل روشنی مطرح کند و شاید دیگر سخن از این بحرانها چندان اولویتی نداشته باشد؛ زیرا حوادثی که در این چند ماه روی داده است، از تمام بحرانهای سیاسی و اقتصادی در جهان به مراتب خطرناکتر هستند.

وزیرخارجه سوریه خاطرنشان کرد که ما بارها و در چندین نشست بین المللی درباره خطر تروریسم علیه سوریه سخن گفتیم و تاکید کردیم که این تروریسم در داخل مرزهای کشور ما نخواهد ماند....این تفکر افراطی فقط قتل و سربریدن و مجازات را به رسمیت می شناسد.

ولید المعلم در ادامه با بیان آمادگی کشورش برای گفتگو با مخالفانی که وابسته به خارج نباشند، بار دیگر تاکید کرد که مساله فلسطین برای سوریه یک مساله محوری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها