بازداشت یک حاجی به بهانه ناسزاگویی به سران عرب

بازداشت یک حاجی به بهانه ناسزاگویی به سران عرب
سه شنبه 8 مهر 1393 - 10:37

مصر از عربستان خواست یکی از حجاج مصری را که به سران عرب ناسزا گفته بود و هم اکنون در یکی از بیمارستان های روانی عربستان بستری است، به کشورش بازگرداند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "المرصد" به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد : "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف و رئیس بعثه مصر از مسؤولان عربستانی خواسته است یکی از حجاج مصری را که در برابر کعبه به سران عرب ناسزا گفته بود ، به کشورش تحویل دهند. 

نیروهای سعودی پس از بازداشت این حاجی مصری، او را به بیمارستان روانی منتقل کرده بودند.
الشرق الاوسط بدون افشای نام این حاجی مصری ، افزود :  این حاجی مصری در اعتراض به سیاست های حکام عرب و پایبند نبودن آنها به دین اسلام دهان به ناسزاگویی بازکرده بود که نیروهای امنیتی عربستان وی را بازداشت و به بیمارستان روانی الطائف برای بررسی وضعیت عقلی وی منتقل کردند .
سایت "اخبار مصر " وابسته به تلویزیون دولتی مصر نیز اعلام کرد : کنسول مصر در عربستان خواستار انتقال فوری این حاجی به کشورش است، تا در صورت سالم بودن محاکمه شود و اگر هم بیمار است، تحت درمان قرار بگیرد.
وزیر اوقاف مصر اعلام کرد : با توجه به روابط مستحکم عربستان و مصر به هیچ فردی اجازه داده نخواهد شد که به عربستان توهین کند و فرد متخلف محاکمه خواهد شد .
وزیر اوقاف مصر دو هفته پیش نیز گفته بود : هر فردی که در حج شعارهای سیاسی سر بدهد ، به کشورش بازگردانده و محاکمه خواهد شد .
" شوقی علام " مفتی مصر نیز از حجاج مصری خواسته که به قوانین و مقررات عربستان پایبند باشند و از این قوانین تخطی نکنند . 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها