زمان‌بندی ژنرال آمریکایی برای آزادسازی موصل

زمان‌بندی ژنرال آمریکایی برای آزادسازی موصل
شنبه 12 مهر 1393 - 19:05

العالم ـ هماهنگ‌کننده عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش معتقد است که بازپس گیری موصل، دومین شهر بزرگ عراق، ممکن است یک سال طول بکشد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جان آلن، ژنرال بازنشسته آمریکایی و هماهنگ کننده عملیات ائتلاف بین المللی ضد گروهک تروریستی داعش که پنجشنبه گذشته وارد عراق شد، تاکید کرد که عملیات بازپس گیری موصل ممکن است یک سال طول بکشد.

گروهک تروریستی داعش در روز دهم ژوئن گذشته بر موصل مسلط شد در همان زمان با حملات خود توانست مناطق بسیاری از استانهای مختلف عراق را به کنترل در آورد و موصل را به مرکز فرماندهی خود تبدیل کند.

این ژنرال آمریکایی خاطرنشان کرد، بازسازی ارتش عراق و توانمند سازی آن، برای این که بتواند شکست سختی به این افراطگرایان وارد کند، به زمان زیادی نیاز دارد.

آلن افزود: نوعی مشکل رهبری و فرماندهی در الانبار وجود دارد. دولت باید به همکاری با عشایر ادامه دهد و یک گارد ملی در حمایت از ارتش تشکیل دهد تا بتوانند گروهک داعش را از این استان اخراج کنند.

وی تصریح کرد، نیروهای گارد ملی که قرار است از نیروهای عشایر تشکیل شود، با نیروهای شوراهای بیداری متفاوت است.

گفتنی است، در حمله عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش به یک پست نظامی در شرق مقدادیه در استان دیاله، 11 نظامی عراقی کشته شدند. همچنین محله ها و مناطقی در فلوجه از روز جمعه تا شب تحت بمباران شدید قرار گرفتند که بر اثر آن 10 نفر زخمی شدند. گفته می شود که حزن و اندوه شهر را فرا گرفته است و نشانه های جشن عید قربان از شهر و مردمانش محو شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها