دیلی تلگراف: حمایت بانک مرکزی قطر از تروریستها

دیلی تلگراف: حمایت بانک مرکزی  قطر از تروریستها
يکشنبه 13 مهر 1393 - 08:17

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" فاش کرد که بانک مرکزی قطر از تروریستهای عراق و سوریه حمایت و پشتیبانی مالی می کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه دیلی تلگراف از حمایت مالی بانک مرکزی قطر از تروریست ها در سوریه و عراق پرده برداشت و نوشت: یکی از کارمندان بانک مرکزی قطر به نام خلیفه محمد ترکی السبیعی برای تروریست های عراق و سوریه کمک مالی ارسال کرده است.

دیلی تلگراف افزود: این فرد همان کسی است که پول لازم برای حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 را به خالد شیخ محمد العقل داده بود.

به نوشته این روزنامه، اسناد منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد: بین السبیعی و یک حامی مالی تروریستها که به حمایت مالی از شاخه القاعده در سوریه برای منفجر کردن هواپیماهای مسافربری از طریق کارگذاری مواد منفجره در تیوپهای خمیر دندان متهم شده است، ارتباط وجود دارد.

مقامات قطر در سال 2008 السبیعی را به اتهام تامین هزینه های فعالیت های تروریستی بازداشت و تنها بعد از گذشت 6 ماه، آزاد کردند تا بار دیگر، به روند جمع آوری پول و دادن آن به تروریست های سوریه و عراق ادامه دهد.

نیروهای آمریکایی هفته گذشته نقشه های تروریست ها برای منفجر کردن هواپیماهای مسافربری از طریق مواد منفجره کارگذاری شده در تیوپهای خمیردندان را از طریق بمباران مواضع شاخه القاعده در سوریه، خنثی کردند.

روزنامه دیلی تلگراف خاطرنشان کرد: اتهامات علیه قطر در مورد حمایت مالی از تروریسم جهانی در حال افزایش است و این کشور در کنترل بر شهروندان که از فعالیت های تررویستی در سوریه و عراق حمایت مالی می کنند، ناکام مانده است و همین امر ممکن است باعث اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور سرشار از گاز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها