بعد از ترکیه؛

امارات هم به افشاگری بایدن واکنش نشان داد

امارات هم به افشاگری بایدن واکنش نشان داد
يکشنبه 13 مهر 1393 - 10:32

دولت امارات نیز بعد از ترکیه به افشاگری اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا درباره حمایت کشورهای عربی و ترکیه از تروریسم در سوریه، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت امارات از اظهارات جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا درباره حمایت برخی کشورهای هم پیمان آمریکا از عناصر مسلح در سوریه واکنش نشان داد و خواستار توضیحات رسمی در این باره شد.

معاون رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اذعان کرد که همپیمانان عرب واشنگتن از جمله عربستان از جنگجویان القاعده در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند.

جو بایدن در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست گفت: تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت دیگری از سوی هم پیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند.

بایدن افزود: "بزرگترین مشکل ما از طرف همپیمانان ما در منطقه بود. ترک ها دوستان خوبی بودند و همچنین سعودیها و ساکنان امارات و نظایر آنها. اما چه کار کردند؟ تنها هم و غم آنها همان سرنگون کردن بشار (اسد رئیس جمهور سوریه) بود و وارد نبردی نیابتی... شدند و صدها میلیون دلار و دهها هزار تن سلاح به هر کسی که با نبرد علیه بشار اسد موافقت کرد، دادند.

وی گفت: اما کسانی که به این کمک دست یافتند، جنگجویان جبهه النصره و القاعده و عناصر افراطی بودند که از مناطق دیگری از جهان می آمدند. فکر می کنیم من مبالغه می کنیم؟ خودتان نتیجه را ببینید.

انور بن محمد قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت: این سخنان از واقعیت بدور است چرا که امارات در مقابله با تندروی و تروریسم نقش آفرینی می کند.

به گفته قرقاش، این اظهارات اقدامات موثر امارات و موضع تاریخی و اعلام شده آن در مقابله با آفت تروریسم را نادیده می گیرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به اظهارات بایدن شدیدا واکنش نشان داد و همین امر باعث شد تا بایدن از ترکیه عذرخواهی کند. امارات و ترکیه هم اکنون عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها