رقیب عراقی برای "پل عشق" پاریس + فیلم

دوشنبه 14 مهر 1393 - 22:31

در راستای احیای جایگاه تاریخی کشور عراق در میان مقاصد گردشگری، و در شرایطی که حضور تروریست‌ها در مناطق شمالی این کشور عشق و امید را در دلهای مردم کمرنگ کرده، جوانان بصره اولین "پل عشق" در خاورمیانه را برای رقابت با نمونۀ فرانسوی ِ آن، آماده بهره‌برداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از جوانان بصره در اقدامی ابتکاری، به منظور کمک به جذب گردشگر در شهر خود، یکی از پل های بی نام و نشان این شهر بر روی رود فرات را آراستند و با ایجاد نرده هایی مشبک بر روی آن، زمینه آویزان کردن قفل به آن را آماده کردند و با خرید صدها آن ها را رنگ آمیزی کردند تا در اختیار افرادی قرار گیرد که قصد آویختن قفل به پل عشق دارند.

"علی السلمی" یکی از جوانان ِ طراح این ابتکار، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: نوشتن ِ اسم بر روی قفل و آویختن آن به نرده های پل و پرتاب کلید به آب های رود، طرح تازه ای نیست و نمونه های آن در فرانسه، آلمان و ایتالیا وجود داشت، اما در عراق، این نخستین بار است که چنین پلی ایجاد می شود.

وی هدف از این طرح را اشاعه فرهنگ عشق و تسامح و کنارگذاشتن نفرت و کینه اعلام کرد و درباره چگونگی انتخاب پل، گفت: این پل، ده ها سال پیش بر روی رود الخوره (از شاخه های فرات) ایجاد شده بود اما هیچ اسمی برای آن در نظر گرفته نشده بود. ما آن را انتخاب کردیم و با هزینه شخصی، رنگ زدیم و آن را پل عشق نامیدیم.

پل عشق، سه شنبه شب افتتاح خواهد شد. مبتکران این طرح، 300 قفل آماده کردند، تا آن ها را به رایگان در اختیار نخستین کسانی بگذارند که برای ابراز عشق به همسر یا مادر و پدر و برادر و خواهر خود، نام آن ها را بر روی قفل می نویسند و کلید را در آب های رود الخوره پرتاب می کنند.

بصره، تا اواخر دهه هفتاد قرن گذشته، به عنوان مرکز مهم گردشگری در عراق به شمار می رفت، اما جنگ های پیاپی در این کشور و بی توجهی به آن پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003، سبب افت شدید گردشگری در آن شده است، به همین سبب مردم این شهر، خودشان دست به کار شده و تصمیم گرفته اند برای رونق شهرشان، فعالیت کنند و ابتکار پل عشق، یکی از این طرح های مردمی به شمار می رود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها