تجمع بی سابقه کردها در پارلمان هلند

تجمع بی سابقه کردها در پارلمان هلند
سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:07

صدها تن از کُردها با تظاهرات بی سابقه در پارلمان هلند، اتخاذ تدابیری ضد داعش را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس شهر لاهه در هلند بر روی صفحه تویتر اعلام کرد که تظاهرات دوشنبه شب، مسالمت آمیز بود و پلیس مذاکراتی را با برگزار کنندگان تظاهرات آغاز و به آن ها سفارش کرده است که به میدان جلوی پارلمان نروند.

با این حال تلویزیون رسمی هلند، بر روی پایگاه اینترنتی خود تصاویری از معترضان را پخش کرد که در داخل پارلمان شعار می دهند و پلاکاردهایی به زبان هلندی به دست دارند که بر روی آن ها نوشته اند "سکوت را بشکنید.. از کوبانی حمایت کنید."

منظور کردها منطقه ای سوری نزدیک مرز ترکیه است که به "عین العرب" معروف است و روز دوشنبه در معرض حملات گسترده عناصر داعش قرار گرفت.

این منطقه از اواسط ماه سپتامبر، جولانگاه حملات عناصر داعش شده بود و شماری از روستاهای اطراف آن به اشغال داعش در آمد که این مساله به آوارگی دستکم 160 هزار تن از ساکنان این منطقه انجامید.

آمریکا، ادعا کرد که برای متوقف کردن داعش در کوبانی، حملاتی به این منطقه انجام داده است، اما مسؤولان کُرد در شمال سوریه تاکید کردند که حملات هوایی به این منطقه نتیجه ای ندارد؛ و اگر جلوی پیشروی داعش گرفته نشود، به زودی شاهد فاجعه ای در این منطقه خواهیم بود.

 

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها