گزارش تصویری از آخرین تحولات ضلوعیه در عراق

چهارشنبه 16 مهر 1393 - 13:42

بغداد (العالم)- نیروهای ارتش عراق حمله تروریست های داعش برای ورود به شهر بلد در جنوب تکریت را ناکام گذاشتند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نیروهای ارتش عراق در محورهای مختلف موفقیت هایی را در نبرد با گروه تروریستی داعش کسب کرده اند.
نیروی های ضد تروریسم عراق منطقه ضلوعیه را کاملا از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.  در استان الانبار نیز درگیری های شدید بین نیروهای ارتش با تروریست ها وجود دارد و در آن بیش از شش تن از تروریست های داعش در فلوجه به هلاکت رسیدند. همچنین مقادیر زیادی از تسلیحات به پلیس شهر محاصره شده هیت در غرب الرمادی ارسال شد.
"عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون به خبرنگار العالم گفت: ارتش عراق همچنان با قدرت در حال نبرد است و در مناطق شرقی الخضیره واقع در مرزهای ضلوعیه و در نزدیکی های مناطق کوهستانی حمرین در حال پیشروی است.
وی اظهار داشت: می توان گفت که ارتش در اطراف ضلوعیه ابتکار عمل را در دست دارد، و این مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی است.
در همین حال، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با احمد داود اغلو همتای ترکیه ای اش تاکید کرد که کشورش حضور هیچ گونه نیروی بیگانه را در عراق بر نمی تابد و با مداخله ترکیه در خاک کشور مخالف است.
در این گفتگو، اغلو نیز تاکید کرد که کشورش بدون موافقت دولت عراق به عملیات در داخل این کشور  اقدام نخواهد کرد.
ناظران عقیده دارند که اقدامات ترکیه نشان دهنده خلاف این سخنان داود اغلو است، به ویژه اینکه وی اعلام کرده است، هدف ترکیه سرنگون کردن نظام سوریه است.
"جبر شیال" استاد علوم سیاسی به شبکه العالم گفت: ترکیه برای مشارکت در ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا شرط کرده است که هدف اول باید سرنگون کردن نظام سوریه باشد، و این تناقض دیگری است که نشان دهنده نیات خبیث ترکیه درباره کشورهای دیگر است.
شیال تأکید کرد: عراق باید چگونه به سخنان مسئولان ترکیه اعتماد کند، در حالی که برای براندازی نظامی تلاش می کند که از راه های قانون بر سر کار آمده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها