مخالفت مردم هاوایی با نامگذاری ساحلی به نام اوباما

مخالفت مردم هاوایی با نامگذاری ساحلی به نام اوباما
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 21:21

العالم ـ برخی از شهروندان "اواهو" در مجمع الجزایر هاوایی، با نامگذاری یکی از سواحل معروف این شهر به نام "اوباما" مخالفت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال ارایه پیشنهادی به شورای محلی شهر هونولولو مرکز مجمع الجزایر هاوایی، مبنی بر نامگذاری یکی از سواحل معروف جزیره اواهو به اسم رییس جمهوری آمریکا؛ این طرح با مخالفت شهروندان روبرو شد.

"ارنست مارتن" رییس شورای شهر هونولولو و "ستانلی چانگ" عضو این شورا هفته گذشته برای گرامیداشت رییس جمهور آمریکا طرحی مبنی بر نامیدن ساحل "ساندی بیچ" به نام اوباما ارایه کردند تا این ساحل "گردشگاه ساندی بیچ باراک اوباما" نامیده شود.

ساحلی که در نزدیکی خلیج هاناوما در سمت شرق جزیره اواهو واقع است با امواج بلند خود معروف است و علاقمندان ورزش موج سواری را به خود جذب کرده است.

در مورد اوباما نیز گفته شده است که در جوانی در ساحل ساندی بیچ به موج سواری می پرداخت؛ همچنین پس از انتخابش به عنوان رییس جمهور نیز عادت داشت تا در تعطیلات سالانه خود در این منطقه به موج سواری بپردازد.

اما بنا به بیانیه ای که ارنست مارتن روز سه شنبه صادر کرد، گفته شده که "واکنش شهروندان نسبت به این پیشنهاد ضد و نقیض بوده است".

در این بیانیه آمده است که اغلب دیدگاه ها در مورد مساله حساسیت تاریخی و فرهنگی بوده است و شهروندان پیشنهادهای جایگزینی مطرح کردند.

وی افزود: دو نفری که این پیشنهاد را مطرح کرده بودند، به توافق رسیدند که آن را از فهرست برنامه های شورای شهر حذف کنند.

ارنست مارتین همچنین پیشنهاد داد با توجه به این که اوباما از طرح خط راه آهن در هونولولو حمایت گسترده ای کرده است شاید ایده بهتر این باشد که نام وی بر یکی از ایستگاه های راه آهن اطلاق شود.

رییس شورای شهر هونولولو گفت: من اطمینان دارم که مردم کم کم متقاعد خواهند شد که هونولولو باید رییس جمهوری را که از این شهر برخاسته است، گرامی بدارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها