جنبش سايبري عليه داعش به راه افتاد

جنبش سايبري عليه داعش به راه افتاد
جمعه 18 مهر 1393 - 14:38

العالم - همزمان با دنیای واقعی بخشی از جنگ علیه گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی و جبهه مجازی جریان دارد و برخی پایگاه های اینترنتی درصدد خنثی کردن تبلیغات داعش هستند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری بی بی سی، تنها چند ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن " آلن هنینگ " خبرنگار انگلیسی به دست داعش، هشتگ "نه به نام من"  (نباید داعش به اسم اسلام و مسلمانان بجنگد) در پایگاههای اجتماعی منتشرشد.

مسلمانان ساکن کشورهای غربی که از این واقعه تکان دهنده، اندوهگین بودند با استفاده از این هشتگ، خشم خود را از ربوده شدن مذهب‌شان به دست داعش نشان دادند.

این هشتگ به اطلاع شمار زیادی از مردم و درست به اندازه کسانی که بخش های اصلی خبری را دنبال می کنند رسید و اقدام مذکور حاصل تلاش " بنیاد تغییر فعال "بود که برای مبارزه با افراطی گری تلاش می کند.

"حنیف قادر" بنیانگذار این سازمان گفت: گروهی از جوانان فعال در این موسسه با توجه به ناشنیده ماندن صدای شمار زیادی از مسلمانان، این جنبش را راه اندازی کردند و با این فعالیت خواستند تا فضایی مجازی اشغال شده به دست گروه تروریستی داعش را پس بگیرند.

قادر گفت: جنبش ما یک پیام ساده دارد؛ اینکه مسلمانان و غیرمسلمانان می گویند آنچه روی می دهد، ارتباطی با اسلام ندارد، به نام هیچ مذهب دیگری هم نیست. این پیام خیلی قوی و ساده است.

مسئولان مبارزه با تروریسم در پلیس انگلستان هم اکنون به شکل هفتگی در حال حذف کردن هزار و 100 مطلب در فضای مجازی هستند که سه چهارم آن مربوط به سوریه و داعش و توسط حامیان گروه های تروریستی منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها