فاجعه سربرنیتسا در کوبانی تکرار می شود

فاجعه سربرنیتسا در کوبانی تکرار می شود
شنبه 19 مهر 1393 - 10:05

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به در خطر بودن جان ساکنان شهر کوبانی سوریه از سوی داعش، تأکید کرد که ترکیه همچنان از رسیدن هرگونه کمک به کردهای ساکن این شهر جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی تحت عنوان "سربرنیتسا را فراموش نکنیم" تأکید کرد: در سایه کنترل حدود 40 درصد از شهر عین العرب سوریه و خودداری ترکیه از کمک، احتمالا ساکنان این شهر با کشتاری مشابه با فاجعه سربرنیتسا مواجه شوند.
در سال 1995 جنایتکاران صرب با حمله به سربرنیتسا حدود 8 هزار نفر را به قتل رسانده و ده ها هزار نفر را آواره کردند.
ترکیه به دلیل موافقت نشدن با پیشنهادهایش مبنی بر ایجاد منطقه حائل در سوریه و اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور، همچنان از رسیدن هرگونه کمک به دست ساکنان شهر کرد نشین کوبانی در مرز این کشور جلوگیری می کند.
ایندیپندنت تأکید کرد که ادامه جلوگیری ترکیه از انتقال کمکهای انسانی به کردهای ساکن این شهر و بستن مرزهای خود با وجود نرمش غرب درقبال شروط آنکارا، موجب بدتر شدن اوضاع کوبانی و تهدید جان هزاران نفری است که در این شهر و یا مناطق مرزی ترکیه گرفتار شده اند.
به نوشته ایندیپندنت، آنکارا درسایه فشارهای غرب و روابط حساس خود با کردها، برخورد با آوارگان در مناطق مرزی، افزایش ناآرامی های داخلی به دلیل درگیری با کردها و بازداشت آنان در مناطق مختلف این کشور و متزلزل شدن توافقنامه صلح حزب کارگران کرد ترکیه، با شرایط بسیار دشواری مواجه شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها