دولت اتریش این علامت را تروریستی نمی‌داند

دولت اتریش این علامت را تروریستی نمی‌داند
يکشنبه 20 مهر 1393 - 19:07

وزارت کشور اتریش اعلام کرد که استفاده از علامت رابعه، نشان اخوان المسلمین، ممنوع نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که شمار زیادی از مخالفان گروه اخوان المسلمین در پایگاه های اجتماعی، جرم شمردن ِ استفاده از نشانِ رابعه که نشان اخوان المسلمین مصر است را خواستار شده بودند، "هاینز گراندبویک" سخنگوی وزارت امورخارجه روز یک شنبه، به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: قانون اتریش، این نشان را ممنوع نمی داند و استفاده از این نشان را جرم تلقی نمی کند.

گروه اخوان المسلمین در مصر، گروهی تروریستی به شمار می رود و استفاده از نشان این گروه که به شکل چهار انگشت باز ِ یک دست است و نام " رابعه " بر آن اطلاق می شود، ممنوع است.

برخی از روزنامه های اتریشی با انتشار نشان رابعه در کنار نشان داعش، ادعا کرده بودند که دولت اتریش قصد دارد استفاده از نشان های گروه های تروریستی را ممنوع کند و این اقدام را در چارچوب مبارزه با اشخاصی انجام دهد که به گروه های تروریست تعلق خاطر نشان می دهند و برای سفر از اترش جهت پیوستن به این گروه ها در عراق و سوریه و دیگر اماکن، تبلیغ می کنند.

اما اقدامات دولت اتریش در این مجال، نشان رابعه را شامل نشد و از آن گذشته، دولت اتریش، گروه اخوان المسلمین را نیز گروه تروریستی تلقی نکرد.

"ابراهیم السید" رئیس شورای هماهنگی اقلیت مصری های ساکن اتریش، در حالی که نشان رابعه را بر روی خودروی خود چسبانده است، گفت: "رابعه، نشانی سیاسی یا حزبی نیست و به یک گروه مشخص محدود نمی شود. این علامت، نشانِ پایمردی، جانفشانی و مقاومت در برابر کودتای نظامی است"؛ و منظور او از کودتا، براندازی دولت محمد مرسی، رئیس جمهور مصر معزول است که از اعضای اخوان المسلمین بود.

"بهجت العبیدی" معاون رئیس اتحادیه کل مصری ها، (شاخه لیوبین در جنوب اتریش) که هوادار عزلِ مرسی است، از مصری های ساکن اتریش خواست با استفاده از فرصتِ تصویب قانونی جدید در خصوص ممنوع کردنِ استفاده از نشانه های تروریستی، دولت اتریش را برای جرم شمردنِ استفاده از نشان رابعه، تحت فشار بگذارند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها