رهبر انصارالله علت تاخیرتشکیل دولت یمن را اعلام کرد

رهبر انصارالله علت تاخیرتشکیل دولت یمن را اعلام کرد
دوشنبه 21 مهر 1393 - 10:34

رهبر جنبش انصارالله یمن، دخالت های خارجی را علت تاخیر تشکیل دولت جدید این کشور عنوان کرد که طبق توافقنامه آشتی می باید پس از برکناری دولت قبلی و بر اساسا مفاد این سند تشکیل می شد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از یمن گزارش داد، عبدالملک الحوثی در سخنرانی خود در اجتماع بزرگ مردمی در صعده به مناسبت عید غدیر خم و جشن ولایت، ضمن اشاره به واقعه غدیر خم و ولایت امام علی (ع)، بر اهمیت تسریع در اجرای توافقنامه آشتی و مشارکت تاکید کرد و هشدار داد که به تعویق انداختن آن به صلاح این کشور نیست.
وی اظهار داشت: انفجار پنجشنبه گذشته در صنعا کار مزدوران بیگانه بود و نهادهای امنیتی از آن آگاهی داشتند.
رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: انفجار اخیر ثابت کرد که امنیت داخلی یمن هنوز از سوی طرف های خارجی در حال تهدید است به خصوص که آنها مزدورانی را برای اجرای جنایات خود در داخل یمن اجیر کرده اند.
الحوثی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راه حلی برای استانهای جنوبی که مورد حمله القاعده قرار دارند، از چهره های شاخص این مناطق که به خارج از کشور رفته اند خواست که بازگردند و برای حل این مشکل کمک کنند.
ضیف الله الشامی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار العالم گفت: دشمنان نمی توانند با انفجار و کشتار و جنایت های خود ما را از ادامه راهمان باز دارند و گروه بزرگ مردمی که در شهرهای مختلف یمن برای تظاهرات به خیابان آمدند پیام واضحی خطاب به این جنایتکاران بود.
خبرنگار العالم از صعده خاطرنشان کرد که انفجار تروریستی اخیر در صنعا مانع تجمع هزاران نفر از مردم یمن برای برپایی جشن عید غدیر نشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها