خشم کویتی ها از عادی سازی روابط با صهیونیستها

خشم کویتی ها از عادی سازی روابط با صهیونیستها
سه شنبه 22 مهر 1393 - 16:30

انتشار خبرهایی در خصوص اعزام کاروان از کویت به اراضی اشغالی فلسطین، با اعتراضهای بسیاری از سوی کویتیها در شبکه های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در مطلبی تحت عنوان " کویتی ها با اقامه نماز در مسجدالاقصی مخالفند و عادی سازی روابط را به سخره می گیرند" نوشت: خلف المانع از مسؤولان شرکت خطوط هوایی کویت گفت که این شرکت ضمن هماهنگی با طرف اردنی، موافقت مسؤولان فلسطینی را برای تسهیل سفر کویتی ها به قدس جلب کرده است.

به گفته وی، مسؤولان فلسطینی ذیربط، تقاضاهای شهروندان کویتی را که مایل به سفر به قدس هستند، از 19 ماه اکتبر جاری تحویل می گیرند.

تصمیم راه اندازی پروازهای هفتگی شرکت خطوط هوایی کویت به قدس برای اعزام کاروان به قدس و ادای نماز جمعه در مسجدالاقصی با واکنش های گسترده و اظهارنظرهای تمسخر آمیز در پایگاه های اجتماعی روبرو شده است.

نمایندگان سابق کویتی و برخی از کاربران در پایگاه تویتر از طریق هشتگ " عادی سازی روابط خیانت به ملت است " ، خشم خود را به این مساله نشان دادند.

شخصی به نام ابونواف گفته است که یک بار به همراه هیاتی از جمعیت مهندسان کویت به قدس سفر کرده است، ولی موفق به ادای نماز درمسجد الأقصى نشد؛ زیرا خود تشکیلات خودگردان فلسطین نیازمند کسب مجوز از مسؤولان اسرائیلی برای ورود به مسجد الأقصى است، و درنتیجه این هیات در مسجد القبه نماز خواندند و نتوانستند به مسجدالاقصی بروند.

"خلف المانع" مدیر دفتر شرکت خطوط هوایی کویت، دیروز در گفت و گو با نشریه کویتی "القبس" اظهار داشت: ورود به اراضی فلسطینی بدون ویزا و فقط با موافقت مقامات تشکیلات خودگردان خواهد بود و سفر به بیت المقدس از طریق پرواز درروزهای چهارشنبه به امان پایتخت اردن، و سپس صبح پنجشنبه از طریق زمینی و با اتوبوس های جدید و مجهز به بیت المقدس انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها