خطیب جمعه نجف اشرف: آل سعود، گور خود را کَند

خطیب جمعه نجف اشرف: آل سعود، گور خود را کَند
جمعه 25 مهر 1393 - 20:48

امام جمعه نجف اشرف هشدار داد: حکام عربستان با صدور حکم اعدام آیت الله "نمر النمر"، گور خود را کَندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید صدرالدین القبانچی" در خطبه نماز جمعه نجف اشرف که در حسینیۀ بزرگِ "فاطمیه" برگزار شد، اظهار داشت: عربستان، با تعدی و تعرض به علمای شیعه، مرتکب اشتباه بزرگی شد و با صدور حکم اعدام آیت الله نمر النمر، با دست خود، گور خود را کَند.

وی تاکید کرد: صدور این حکم ِ ظالمانه در حق آیت الله نمر النمر، پس از آن صورت گرفت که وی احقاق حقوق شیعیان و به رسمیت شناختن آنان و همچنین اصلاح نظام آموزشی و ترمیم مراقد ائمه اطهار در بقیع را خواستار شد. ضمنا او هیچگاه دست به سلاح نبرد و به اقدامات نظامی روی نیاورد.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه به حاکمان عربستان و مفتیان وهابی درباره احساسات و عواطف شیعیان هشدار داد و گفت: منتظر واکنشی باشید که در آن، هیچ کدام از شما امنیت نخواهید داشت.

وی افزود: امروزه بیداریِ تازه ای حجاز را لرزانده است، که منشأ آن شیعیان اهل بیت است و به زودی، زلزله ای این کشور را خواهد لرزاند که همه تاج و تخت های آل سعود را سرنگون خواهد کرد.

گفتنی است که دادگاه ویژه کیفری در ریاض، چهارشنبه گذشته آیت الله نمر باقر النمر، عالم برجسته عربستانی را به بهانه تحریک مردم علیه رژیم آل سعود، به اعدام محکوم کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها